zondag 4 maart 2018

Druk weekend

Mijn weekend begon al op vrijdag middag. 
Het was stoffenspektakel in Gent en daar moest ik gewoon naartoe.  Geen sneeuw of ijzel die mij kon tegenhouden.  Maar het moet veilig blijven en dus namen mijn ma en ik de trein en tram naar Flanders Expo.  Het was een heel vlotte rit.  We moesten nergens overstappen en op de tram moesten we ook niet lang wachten.  Bij Flanders Expo toegekomen konden we het buiten al zien. Er was niet veel volk thuis.  Zalig om op die manier tussen de kramen te flaneren!  We konden alles rustig bekijken, konden overal bij en aan en moesten niet wachten om te bestellen en betalen.  Ik kocht dan ook heel veel mooie stofjes, wat garen en patches.



De dag erna gingen we naar de hobbybeurs in Kortrijk.  Daar was wel iemand thuis.
Het enige dat ik in Gent niet had gevonden hoopte ik daar te vinden, nl.: flexfolie.

Er stond daar inderdaad een kraam met allerhande velletjes in verschillende kleuren, glinsterend of mat.  Ze verkochten daar ook de silhouette Cameo 3.  Ik ben toch al een tijdje aan het nadenken over zo’n toestel.  Ik heb al een paar keer met flexfolie een sweater versiert.  Met letters die ik eerst afdruk vanuit Word en die ik overteken op de folie en dan uitknip.  Maar op die manier kan je natuurlijk geen speciale dingen doen.  Met de hand uitknippen is niet zo gemakkelijk. Je kan alleen maar eenvoudige dingen uitknippen.  Met zo’n machine kan je natuurlijk veel meer.  
Je kreeg een kleine korting op de machine door de beurs.  Ik heb mij laten gaan en heb er een gekocht.
Ik zal dat toestel nu moeten aansluiten aan mijn pc en het nodige programma installeren en aan het experimenteren slaan. 



Ik hoop dat ik het vlug onder de knie krijg.  Ik heb veel ideeën maar ik ben toch ook wat zenuwachtig over het hele gedoe.  Hij zit nog in de doos. Woensdag vlieg ik erin. Zenuwachtig of niet!

Tot later.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Huispak

We zitten tegenwoordig veel thuis.  Thuiswerk, thuisonderwijs, afkoelingsweek, quarantaine en gewoon thuis chillen want er is toch nergens i...