zaterdag 22 juli 2017

Dupliceren

Soms maak je een kleedje waarvan je het direct weet.  Zo wil ik er nog eentje in mijn kast. Dat gevoel kreeg ik bij de Matisse uit de Ottobre 2/2013.

Ik maakte dit kleed voor de communie van mijn neefje. In een mooi lichtblauw tricot met oudroze bloemen op.  Dat kleedje is een beetje aan de korte kant maar zit geweldig en staat me heel goed. (Al zeg ik het zelf)  Ik besloot dus op zoek te gaan naar een mooi stofje om het nog eens te maken.

In de Mandemie in Ieper kocht ik een heel leuk stofje van Hilco. Het was niet mijn eerste keuze.  Het motief is heel klein en zelf zie ik liever grotere motieven op stof.  Maar mijn moeder overtuigde me en ik moet zeggen dat ze gelijk heeft. 

Op een vrije namiddag, terwijl Tessa op stap was met haar vader begon ik te knippen en naaien.  Een uur of twee later, het resultaat:





De foto's zijn niet super mooi. Tessa trekt niet graag foto's en de TV was interessanter. Maar met het kleed ben ik heel blij! Terug eentje om veel te dragen.

En ik kreeg ondertussen op het werk al een heel tof compliment. Een collega merkte op dat ik een mooi kleedje aan had, heel modern met die lage rok als een ruche! Die collega weet niet dat ik mijn kledij zelf maak, dus echt leuk om te horen, zo'n opmerking.

Tot later!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Huispak

We zitten tegenwoordig veel thuis.  Thuiswerk, thuisonderwijs, afkoelingsweek, quarantaine en gewoon thuis chillen want er is toch nergens i...