maandag 19 maart 2018

Zomer sweaters

Vandaag had ik een dagje verlof.  Een dagje voor mezelf.  En als ik eens voor mezelf verlof neem dan vind ik het heel leuk om de hele dag te naaien.  De laatste tijd heb wel ik wat last van besluiteloosheid.  Ik heb zo veel leuke stofjes gekocht en zo veel toffe ideëen in mijn hoofd dat ik soms niet zo goed weet waar te beginnen.  

Een week of zo geleden heb ik het eerste zomer stuk gemaakt.  Een off-the-shoulder blouse voor Tessa maar omdat het nog zo koud is hebben we nog geen foto’s genomen en heb ik er dus ook nog niet over geblogd.  Dat komt nog.  Tessa raakt er ook helemaal gefrustreerd van.  Zij verlangt naar de eerste zomerdag van 22 graden.  (Waarom juist 22 graden, dat weet ik niet) 

Na wat nadenken en overwegen besloot ik toch nog een paar truien te maken.  Wel in zomersweater, dus geen te warme truien.  Ik maakte 2 sweaters voor mezelf en een kleed voor Tessa.  









In “I Love Sweaters” staan er een paar leuke modellen.   De Peysu vind ik heel tof.  En omdat ik in de modeshow waar ik laatst naar toeging heb gezien dat  ruches in de mode zijn heb ik het patroon uitgetekend.  Op het stoffenspektakel in Kortrijk heb ik mint groene zomer sweater gekocht. Ideaal voor mij! 









De Tröja is een simpel model met raglan mouwen.  Hiervoor heb ik een tijd geleden een gebloemd stofje gekocht.  Op het stoffencircus in Waregem een hele tijd geleden.  Met mijn Cameo sneed ik “Spring” uit, Lente. In de hoop dat deze nu vlug zal beginnen.

Tot later.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Huispak

We zitten tegenwoordig veel thuis.  Thuiswerk, thuisonderwijs, afkoelingsweek, quarantaine en gewoon thuis chillen want er is toch nergens i...