woensdag 31 mei 2017

Assorti

Marine staat me. Het valt me zwaar dit te erkennen gezien ik jaren op school donkerblauw moest dragen.  Hierdoor heb ik een beetje van een dégout ontwikkeld tegen het kleur. Maar het staat me wel, dus kocht ik de laatste maanden een paar stofjes met marine als basis.

In Rijsel bij Toto kocht ik een heel lichte voile in die tint met kleine, lieve bloemetjes. Een heel grote lap die per gewicht werd afgerekend.  En gezien voile niet veel weegt betaalde ik maar een paar euro's voor deze grote lap. Mijn bedoeling was dan ook om 2 kleedjes te maken.  Eén voor mezelf en één voor Tessa. Zo hebben we bij elkaar horende tenue's, iets wat Tessa super vindt. (Nu nog wel! ☺️)

Een collega van mij had de voorbije dagen een heel mooi ecrukleurig voile kleedje aan.  Ze heeft altijd heel mooie kleedjes aan. Ik kan het nooit laten om haar, of eigelijk vooral het kleedje, eens goed te bekijken om te zien of het iets is dat ik misschien wel kan namaken.
Nu was dit kleedje redelijk simpel.

In de My Image nr10, lente/zomer 2015 staat een gelijkaardig model en ik vond het een goed model om te maken voor mezelf.  Ik heb niets aan het model moeten aanpassen.





Ik had wel wat stof over maar om daar nog een kleedje uit te maken leek me niet mogelijk.  Vooral omdat er in het midden van de stof, op regelmatige afstanden, gaatjes zitten.  ik denk dat het gaatjes van nietjes zijn.  Heel jammer want daardoor moest ik heel goed opletten bij het knippen.

Voor Tessa kreeg ik er nog een strokenrok uit.  Gezien ik al een heel goed patroontje heb, was dit vlug gemaakt.




Tot later.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Huispak

We zitten tegenwoordig veel thuis.  Thuiswerk, thuisonderwijs, afkoelingsweek, quarantaine en gewoon thuis chillen want er is toch nergens i...