woensdag 17 mei 2017

Prinses op de erwt

Vorige week donderdag avond gingen mijn ma, Tessa en ik naar een avond verkoop bij Lelastof. 

Bij Lelastof vind je heel leuke stofjes, maar vooral kinderstofjes. Mijn ma kwam dus van een kale reis thuis. Ikzelf was vooral geïnteresseerd in de couponnetjes.  Gezien we als eersten toekwamen hadden we een ruime keuze.

Tessa vond het stofje van Lillestoff, dat de toepasselijke naam "prinses op de erwt" kreeg, direct een toppertje.  Het was een redelijk klein couponnetje van 60cm.  Daardoor moest ik toch eventjes nadenken of het wel het aankopen waard was.  De sterretjes in de ogen van mijn dochter deden mij bezwijken.  

Nu zullen sommigen van jullie misschien denken:" dat kind wordt zo verwend!" En misschien is dat wel zo maar het is wel een feit dat ik heel weinig kledij voor haar koop.  De meeste spulletjes maak ik zelf. En ze is mijn enigste kind, dus ja, ik maak alleen voor haar, he! 

Ik tekende uit de ottobre het patroon van een simpele T-shirt uit.  Dit paste ik wat aan.  Ik maakte het wat langer, voegde een paar plooitjes in het voorpand en verkorte de mouwen.  


 
Tessa is gelukkig.  En ik ook wel.  Ze heeft er een nieuwe leuke pyjama bij en dat spaart mij een trip naar de winkel.   Niet dat ik winkelen niet leuk vind, maar ik ben heel kieskeurig geworden sinds in zelf naai.   

Tot later.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Huispak

We zitten tegenwoordig veel thuis.  Thuiswerk, thuisonderwijs, afkoelingsweek, quarantaine en gewoon thuis chillen want er is toch nergens i...