maandag 8 mei 2017

Terug voor Tessa

T'is waar, de laatste tijd heb ik veel kleedjes voor mezelf gemaakt. (Ik ben trouwens nog bezig aan eentje.) Ik heb dan ook massa's inspirerende ideeën in mijn hoofd en toffe stofjes in mijn kast.  Voor Tessa ligt het wat anders.

Het was haar zelfs al opgevallen! "Mama", zegt ze :"ik vind mijn sweaters en trainingsbroeken wel leuk maar wanneer ga je terug een kleedje voor mij maken!?" 

Het ligt een beetje moeilijk. Mijn lieve schat is geen knoddige kleuter meer.  Al die schattige kleedjes die op pinterest passeren, zijn haar dus niet altijd meer op het lijf geschreven! Ik heb een model of twee die goed bij haar leeftijd past maar op den duur word ik het een beetje beu, altijd hetzelfde maken. Het weer helpt mij ook niet echt. De ideetjes die ik wel zie zitten zijn allemaal zonder mouwen en daar is het nog iets te koud voor. 

Gelukkige van de communies!! Ook dit jaar zit er een communicantje in de familie en kan ik terug feestelijke kleedjes maken.

Op het stoffenspektakel, bij het kraam van 'den beer' vond ik dit stevige licht gewafelde stofje in een speciaal rood-roze kleur. Ik was er weg van en ook Tessa vond het mooi.

Ik wou er een kleedje met een wijde rok uit maken.  Op advies van de verkoopster, maar wat onzeker, kocht ik maar een metertje van die stof.  

Mis!! Een wijde rok heb ik er niet uit gekregen.  Maar een plooirok lukte wel.


Mijn zotte doos was wel heel content met haar kleedje.  Op het lijfje maakte ik wat bloempjes vast die ik een tweetal jaar geleden kocht. De bloempjes hangen eigenlijk als een slinger aan elkaar vast maar ik knipte een paar los en maakte die willekeurige aan de rechterkant van het kleedje vast. 




Een succes zoals je aan haar gezicht kan zien. 

Op naar de volgende!
Tot later,

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Huispak

We zitten tegenwoordig veel thuis.  Thuiswerk, thuisonderwijs, afkoelingsweek, quarantaine en gewoon thuis chillen want er is toch nergens i...