zaterdag 1 april 2017

Charleston-achtig

Een tijdje geleden waren we op een maaltijd en daar liep een jong meisje rond met een, in mijn ogen, speciaal kleedje. Het was een marineblauw kleedje dat nauwaansluitend was met een lage rok.  Het was een soort jurkje dat ik nog niet veel had gezien maar dat ik direct heel mooi vond. De vraag die in mijn hoofd opkwam was in welke stof ik het zou namaken. 

Een jaar of 2 geleden kocht ik een rekbare jersey in een licht mintgroene kleur. Ik weet niet meer zeker waar ik het kocht, op de markt in Ieper of bij Mandemie.  Ik wist toen echter niet goed wat ervan te maken.  De stof is niet echt een kinderstofje dus bleef het even liggen.

Toen ik dat kleed van dat meisje zag wist ik dat het modelletje Tessa heel mooi zou staan en dat het stofje en het modelletje een prima combinatie zou zijn.

Er liggen nu geen afgewerkte stukken meer op mij te wachten dus besloot ik erin te vliegen.

Voor het patroon gebruikte ik het lijfje van de Sulka uit de ottobre van 6/2012 en lengde dat uit. De rok is een rechthoekige lap waar ik van voren en van achter 5 plooitjes in stak.



 
En hier zie, ik had gelijk! Ze ziet er zo leuk uit!! Al zeg ik het zelf!!

Tot later,

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Huispak

We zitten tegenwoordig veel thuis.  Thuiswerk, thuisonderwijs, afkoelingsweek, quarantaine en gewoon thuis chillen want er is toch nergens i...