zondag 23 april 2017

Bloemen

Op het stoffencircus stond een klein kraampje met massa's lapjes stof.  Een vriendelijke dame riep: "uit te kiezen, lapjes van 1meter, 4€ voor 1 lapje, 3 lapjes voor een tientje!"  Nu hebben Hollanders de reputatie gierig te zijn maar af en toe vind je bij hen toch super koopjes.  Ze had allemaal andere lapjes mee. Voornamelijk katoentjes, van heel dunne tot stretch katoen. Na wat te neuzen en wat elleboog werk (niet van mij mag ik toevoegen) had ik 3 mooie stofjes in mijn handen. 

Twee van de drie kunnen dienen voor Tessa maar eentje niet. 
Nu is een meter stof echt niet veel dus was het toch even spannend om te zien wat ik eruit kon krijgen.  Sowieso iets zonder mouwen, en recht van model.

Vorig jaar maakte ik een kleedje na dat ik in de Bel & Bo had zien liggen.
Ik wou dat nog eens maken maar dit keer met een simpelder v-vormige uitsnijding in de halslijn.



Het patroon maakte ik uit het boek, "200 jurken" van Evelien Cabie, en paste ik aan naar mijn zin.


De laatste tijd heb ik heel wat jurkjes voor mezelf gemaakt. Voor Tessa maakte ik een paar sweaters en training broeken maar geen kleedjes meer. Nu wilt ze ook nog eens een nieuw kleedje! Gezien ze wel een paar nieuwe kleedjes kan gebruiken en gezien ik een paar toffe stofjes heb gekocht zullen we daar dus eens aan beginnen, he!

Tot later,


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Huispak

We zitten tegenwoordig veel thuis.  Thuiswerk, thuisonderwijs, afkoelingsweek, quarantaine en gewoon thuis chillen want er is toch nergens i...