donderdag 30 maart 2017

De zon gezien

En voila,  we zijn erin geslaagd om alles af te werken.
Ik heb wel nog geen aan foto's.  Simpelweg omdat het ene kleedje een zomers ding is waarvoor het nu nog iets te fris is.   En omdat het andere kleed een echt winterkleed is en het daarvoor iets te warm is.  (Noot aan mezelf: volgende project = lentekleed  ðŸ˜Š)

Het eerste kleedje is dus een zomers ding.  (de zon is toch zo verleidelijk!!)

In de knip van juli 2014 staat een overslagjurk met D-ring ik altijd al heel mooi vond.   Het is precies een wikkeljurk maar de rok bestaat uit 1 deel. Het beugeltje, de D-ring, is een leuk extra detailtje.  Ik maakte in maart 2016 al een ander kleed uit diezelfde knip. De marine-blauwe-lente-jurk

Vorig jaar ging ik met mijn moeder naar een stockverkoop in de Indeco te Poperinge.  Dat is in zo'n enorm grote loods.  Je kan daar alles kopen.  Kledij, schoenen, handtassen, bedspullen... vooral merkspullen.  En je vindt er ook wat stoffen.  Grote lappen, 2 tot 3 meter en telkens maar voor zo'n 6€.  Je kan er wel alleen maar naartoe met een uitnodiging.  Gelukkig was mijn moeder uitgenodigd en mocht ik mee!!

Het stofje was helemaal mijn ding.  Rood met blauwe bloemen.  Ik kon het dus echt niet laten liggen. Ik dacht eerst om er een simpel kleed uit te maken en voor Tessa een gelijkaardig kleedje.  Maar de stof is niet voor een kind dus bleef het even liggen.  

Het werd dus jurk nr 1 uit de Knip van juli 2014. 


Het is wel erg diep gedecolleteerd.  Ik ga dus met een onzichtbaar knopje werken om te zorgen dat het niet te diep is.  Het is toch de bedoeling dat ik met dit kleed aan naar mijn werk kan.



Ik kan niet wachten om hem eens te kunnen dragen.  Maar het zal eerst wel een beetje warmer moeten worden.

Over het tweede, winterse kleed heb ik beslist om niet te loggen. Ik wacht nog even af.  Als het terug wat kouder wordt, in het kort of na de zomer, en ik het kleed eens kan aandoen zal ik er foto's van nemen en erover schrijven.  De foto's die ik nu heb zijn op de paspop en het kleed komt er echt niet op uit.  Ik heb ook geen zin om nu het kleed aan te doen voor een foto sessie dus zal het moeten wachten. 

Tot later!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Huispak

We zitten tegenwoordig veel thuis.  Thuiswerk, thuisonderwijs, afkoelingsweek, quarantaine en gewoon thuis chillen want er is toch nergens i...