donderdag 27 juni 2019

Salopette jurk

Een salopette jurk! Dat zie ik zo graag.  Maar 1 maken, dat is me nog niet gelukt.  In de winter verzamelde ik op pinterest verschillende soorten salopette jurkjes.  Van overgooiers tot type doorknoopmodel. Ik vind ze allemaal super.  In corduroy of babyroy of jeans of katoen.  Het enige wat ik niet direct vond was een patroon.

In het voorjaar zat ik in een dipje.  Ik wist niet goed wat ik wou voor mijn lente collectie.  Of ik wist het wel en vond geen gepast patroon.  Ik dook dus in de vele knip, burda en ottobre boekjes die ik liggen heb.  Maar de mooiste patroontjes vond ik in de 2 Veritas tijdschriften die ik heb.  Waaronder ook een tof model voor een salopette jurk.  En het best van al, het stond erin in een maatje 34!  Ideaal voor Tessa blijkt nu!  Ik heb helemaal niets moeten aanpassen!









Het heel mooie stofje vond ik bij Framalo.  Een restje van ongeveer een metertje waar ik dit mooie jurkje net uit kreeg.  De leuke sterrenknoopjes vond ik een paar jaar geleden op de markt in Wazemme. 





Mijn zotte meid is superblij met dit jurkje. Zoals jullie zien was de warmte wat naar haar hoofd gestegen!  Eerst viel ze bijna in het zwembadje en daarna was ze een warmte zombie! Of misschien waren het de naweeën van proeven!  Gelukkig dat de vakantie voor de deur staat!

Tot later! 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Huispak

We zitten tegenwoordig veel thuis.  Thuiswerk, thuisonderwijs, afkoelingsweek, quarantaine en gewoon thuis chillen want er is toch nergens i...