zondag 14 juli 2019

Playsuit

Het is zomer en de meeste dagen is het lekker warm.  Tessa en ik hebben dus al een paar weken geleden eens gekeken in  haar kast om te bepalen wat ze nog nodig heeft voor die warme dagen.

We kwamen tot het besluit dat ze dringend een paar playsuits nodig heeft. Diegenen die nog in haar kast liggen zijn veel en veel te klein geworden.  En gezien ze dat graag aan heeft ging ik op zoek naar geschikte stof.  

In Framalo vond ik een klein lapje tricot in mooie zomerse kleuren die geschikt was.   En bij Stof Op Zolder kocht ik een klein lapje French Terry uit de laatste collectie van SAYS,  Chalk Stripes in Habaneros geel.  Het was maar 70 cm maar dat is in dit geval meer dan voldoende.  

Ik had nog hetzelfde patroon dat ik de voorbije jaren altijd maakte.  Maar in de knip van juli 2018 vond ik een heel mooi patroontje.  Ik wou het vorig jaar nog voor mezelf maken maar twijfelde toen te hard.  Gezien de kleinste maat, een 34, prefect is voor Tessa besloot ik het voor haar te gebruiken.







Terwijl ze op kamp is maakte ik een tweede exemplaar.  Als voorpand van de lijfje gebruikte ik het voorpand van bovenstaande patroon uit de knip.  Het broekje haalde ik lang geleden eens uit een Ottobre.  Geen idee meer welke editie. 

De ananas die ik erop plakte kocht ik vorig jaar in de Veritas.  Toen we nog het plan hadden om een K3 kleedje voor haar te maken. 





Gezien Tessa weg is kan ik geen aan foto’s tonen.  Ik hoop echter dat ze heel blij zal zijn met haar nieuwste playsuit!!

Tot later

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Huispak

We zitten tegenwoordig veel thuis.  Thuiswerk, thuisonderwijs, afkoelingsweek, quarantaine en gewoon thuis chillen want er is toch nergens i...