zondag 16 juni 2019

Zomerse tenue

Een dagje verlof helemaal voor mezelf!  Tessa naar school en hubby gaan werken!  Dat had ik heel hard nodig! Eventjes kunnen doen wat ik wil zonder dat iemand aan mijn hoofd zaagt. Niet dat er in de regel zo vaak gezaagd wordt maar zo eens een dagje stilte is wel leuk! Tessa is vaak als een wekker die afloopt! 😂

Ik had de dag voordien nog heel mijn huisje gekuist zodat ik niet werd afgeleid door klusjes.  Dus na heerlijk rustig te hebben ontbeten startte ik met mijn favoriete activiteit!  

Ik tekende de Nodo uit I love T-shirts.  Die knoop onderaan de shirt vond ik niet nodig en dus koos ik voor een gewone boord als afwerking.



Een V-hals voor en achter vind ik heel mooi en zomers.  De medium is als maat wel een beetje oversized voor mij maar een smal zal ik niet direct maken. De halslijn verdiepte ik zo’n 2 cm en de volgende keer zal ik hem nog een 2 cm verdiepen. Vooral de voorkant mag volgens mij wat dieper.

Ik kocht deze mooie roze stof bij Framalo en ik kocht er een mooie donkerblauwe viscose bij met kleine bloempjes op!   Daar maakte ik een lange rok mee.  Simpelweg een rechte lap met een elastiek aan! Super vlug klaar en mooi!





Ik vind de combinatie mooi maar ik was direct een beetje bang dat ik redelijk dik lijk in dit tenuetje.  Volgens mijn dochter niet.  Ik ga mijn dochter dus maar vertrouwen!

Gezien ik van beide stofjes redelijk wat over heb zou ze hetzelfde voor haar willen.  Zij vindt het heel erg mooi!

Ik maakte die dag ook nog een zomerkleedje.  Maar die is nog niet helemaal klaar. Dat is dus voor een volgende blog!

Tot later

1 opmerking:

Huispak

We zitten tegenwoordig veel thuis.  Thuiswerk, thuisonderwijs, afkoelingsweek, quarantaine en gewoon thuis chillen want er is toch nergens i...