zaterdag 1 juni 2019

Iets met kant

Het is hier een tijdje stil geweest.  Niet dat ik niet heb genaaid maar toch niet veel en niet van harte.  

Half mei was het plechtige communie in ons dorp.  Volgend jaar is het de beurt aan Tessa maar gezien ze veel vriendjes heeft in het zesde wou ze toch naar de mis om hen te zien en proficiat te wensen.   Nadien, terwijl we naar huis wandelden was ze aan het fantaseren over haar eigen communie kleedje.  Ze vroeg me of we dan ook eens wat winkeltjes zullen doen,  om ideetjes om te doen, zei ze er rap bij.  Ik verzekerde haar dat dat de bedoeling is maar als ze iets heel moois in de winkel zag, we dat kleedje ook gewoon konden kopen.  (Dat noemt dan een visje uitwerpen.)   Het bleef even stil waarop ze vroeg of ik het niet erg zou vinden als ze liever een kleedje uit de winkel zou kopen. Ik verzekerde haar met een klein hartje van niet. Daarop vertelde ze me dat ze eigenlijk al een tijdje dacht over een mooi kleedje uit de winkel voor haar communie. Ze had er echter nog niets over gezegd omdat ze me niet wou kwetsen!  SLIK! Ze kent me dus wel goed!  Het kwam er allemaal zo onschuldig uit en deed toch wel een beetje pijn.  Maar wie ben ik om haar dat te ontzeggen! 

Het gevolg was wel dat ik niet meer wist wat te doen! Nog kleedjes maken of niet meer.  Ik wou wel nog kleedjes voor haar maken maar voelde me heel onzeker over wat ik best kon maken.  Het heeft geen zin om spullen te maken die dan in de kast blijven liggen. Ze is geen klein meisje meer dus kan ik mijn vroegere modelletje niet meer gebruiken! Maar wat dan wel?  Uiteindelijk was het Tessa zelf die mij tot actie aanmaande!  Gezien de meeste kleedjes in haar kast te klein worden heeft ze ondertussen een gebrek aan leuke tussenseizoen kleedjes.  Ze vroeg me dan ook ongeduldig wanneer ik nog eens iets voor haar zou maken want ze vindt het wel heel leuk als ik voor haar naai!

Ok dan, geen tijd om te blijven treuren om dat communie kleed maar vooruit met de geit!

Doordat ik heel veel leuke stofjes heb liggen kon onmiddellijk starten.  Samen met Tessa koos ik een stofje en het modelletje!









Het stofje kocht ik in Ieper bij Mandemie.  Als patroon koos ik voor een modelletje uit de collectie Once Upon A Party van IeneMiene. Met wat aanpassingen werd het precies wat Tessa en ik wilden!

Mijn onzekerheid is nog niet helemaal weg maar dit kleed zet me wel terug op de juiste weg!  En straks begin ik terug aan wat kleedjes voor mezelf, dat is op gebied van model keuze gemakkelijker!

Tot heel binnenkort!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Huispak

We zitten tegenwoordig veel thuis.  Thuiswerk, thuisonderwijs, afkoelingsweek, quarantaine en gewoon thuis chillen want er is toch nergens i...