woensdag 27 maart 2019

Een andere wind

Een aantal jaar geleden maakte ik een 4 tal broeken. Allemaal met hetzelfde patroon maar met telkens een klein detail anders.  Na die 4 creaties had ik het wel gehad met dat patroon en dus volgden er geen andere broeken meer.


Sinds vorig jaar kriebelde het weer om nog eens een broek voor mezelf te maken. Na een paar geslaagde exemplaren voor de dochter vond ik dat ik er terug voor mezelf eens ene moest fabriceren.  Ik ging dus op zoek naar een model dat ik graag zag en naar gepaste stof. 


Op een stoffenspektakel (of was het stoffencircus??) kocht ik een effen French Terry.  Mijn mama had mij overtuigt om uit de knip van maart 2018 de Pepe broek te maken.  Gezien een streep aan de zijnaad van de broek hip is besloot ik ook dat te doen en dus haalde ik al het nodige materiaal in huis.  Het patroon werd uitgetekend. Ik mat en vergeleek tot ik redelijk zeker was dat het in orde zou komen.  De stof werd gesneden en de broek werd in elkaar gezet.  Maar niet afgewerkt.


Want niettegenstaande dat ik het tussentijdse resultaat mooi vond sloeg de twijfel keihard toe!


Is het wel de juiste stof voor dat model? Is de kleur niet heel moeilijk combineerbaar?  Hoe zou de broek er nog uitzien na een paar uren dragen? Ik wist het allemaal niet meer en de broek bleef onafgewerkt liggen.  Zo lang zelfs, en jammer genoeg op de verkeerde plaats, waardoor je nu, als je heel goed kijkt een licht kleurverschil ziet. De zon heeft dit op zijn geweten maar ik ook door niet er aan te denken dat de zon toch wel sterk is!








Ik ben wel blij met het resultaat. Maar een tweede exemplaar komt er niet.  De broek zit wel goed, maar het kleur vind ik uiteindelijk geen zo’n goede keuze.  De streep is leuk en de zakken vind ik gewoonweg top. 




(Sorry trouwens voor de slecht foto, dat is het resultaat van zelf een foto te willen nemen van de zakken van de broek die je aan hebt!! 😂)


De stofkeuze was uiteindelijk ook geen zo’n geslaagde keuze.  Het blijft voor mij een trainingsbroek door de stof! En een trainingsbroek dat is om thuis rond te hangen maar niet om te gaan werken.  Jammer.


Op naar een ander project!

Tot later.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Huispak

We zitten tegenwoordig veel thuis.  Thuiswerk, thuisonderwijs, afkoelingsweek, quarantaine en gewoon thuis chillen want er is toch nergens i...