vrijdag 1 juni 2018

Roze flamingo

Op het stoffenspektakel in Roeselare kocht ik voornamelijk stofjes voor mezelf.  Ik heb namelijk zomerkleedjes nodig.  Niet om te gaan werken maar om op reis te gaan naar de zon. Luchtige kleedjes dus, in mooie vrolijke tricootjes.  En ik vond een heel aantal mooie stofjes. Me happy!!

Ik kocht ook 2 lapjes van die vrolijke tricootjes voor de dochter.  Ik kan het niet laten.  En het is omdat ik dacht dat ik al meer had gekocht had anders had ik nog meer mee.  

Deze roze flamingo’s vond ik heel leuk.  Roze en strepen zijn in de mode dus een prima combinatie.  



Ik gebruikte het patroon van de Princess Castle uit de ottobre van 4/2013.  Maar paste het aan.  Geen overslag lijfje, het lijfje knipte ik wat langer en de rok werd er een met plooitjes.



Dit werd een creatie met korte mouwtjes.  Meestal maak ik een kleedje mouwloos of met driekwart of lange mouwen.  Maar in een tussenseizoen is een kort mouwtje leuk.  Trouwens als de zon brandt en je schouders hebben wat bescherming nodig is zo’n mouwtje handig.


Om toch wat tegemoet te komen aan de verlangens van de dochter werd de halslijn op de rug een diepe lijn.  Nog niet diep genoeg volgens Tessa maar ja, ze kan het niet altijd hebben zoals ze wilt. 

Mogelijks maak ik nog twee linten om te kruisen op de rug.  We zien wel.

Tot later, 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Huispak

We zitten tegenwoordig veel thuis.  Thuiswerk, thuisonderwijs, afkoelingsweek, quarantaine en gewoon thuis chillen want er is toch nergens i...