donderdag 14 juni 2018

Sterren op stroken

Op het stoffenspektakel van Gent ging ik vooral op zoek naar jeans stofjes.  Aan een kraam zag ik een strokenjurkje hangen in een donkere jeans stof met glittersterren op.  Ik was er direct zot van.  Ik zag de rol liggen en eiste deze onmiddellijk op.  Er was helemaal niet veel volk die keer in Flanders expo, waardoor ik heel vlug bediend werd.  Geen tijd om me te overdenken, niet dat dat nodig was!

Ik wou er ook zo’n stroken jurk van maken.  Ik nam er dus mijn patroon van de IeneMiene , “Once upon a party” bij.  Ik maakte het strokenjurkje uit deze collectie vorig jaar al een keer. ( of was het het jaar ervoor?? De tijd gaat toch zo vlug).  Tijdens het in elkaar steken van de jurk herinnerde ik me dat het jurkje wel smal uitvalt.  En in de stroken zit niet zo veel zwier.  Gelukkig had ik voldoende stof gekocht en kon ik nog een iets grotere strook knippen. 







Net als de vorig keer koos ik ervoor om er een rok en topje van te maken ipv een kleed uit 1 stuk. 



Onze niet zo kleine meid is begin deze maand 10 jaar geworden.  Een mijlpaal die met de vriendinnetjes van de klas al werd gevierd.  Dit weekend wordt het met de familie gevierd.  Naar dit feestje kijkt ze al een tijdje uit.  In haar nieuw kleedje zal ze stralen. 

Tot later 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Huispak

We zitten tegenwoordig veel thuis.  Thuiswerk, thuisonderwijs, afkoelingsweek, quarantaine en gewoon thuis chillen want er is toch nergens i...