zondag 17 juni 2018

Verjaarfeestkleed

Vandaag vierden we met de familie dat onze dochter 10 jaar is geworden.   Het weekend was bijgevolg heel hectisch.  Sinds vrijdag avond zijn we bezig.  Eerst overleggen wat we zullen klaarmaken, kijken wat de al in huis hebben en wat we nog moeten aankopen, afspreken wanneer we wat aankopen en zo meer.  En dat allemaal in een half uurtje thuis want vrijdagavond was mijn avond heel goed gevuld.  Eerst de inhuldiging van het nieuwe speeltoestel op ons speelplein en daarna nog een workshop overlock meegepikt bij Framalo in Houthulst!  

Zaterdag morgen was ik dus redelijk moe.  Maar geen excuus er was werk aan de winkel.  Terwijl mijn man buiten het gras afreed en de haag scheerden begon ik in de keuken met voorbereidingen.  Net na de middel vlogen we naar de winkel en de rest van de namiddag sloeg ik aan het bakken.   

Zondag morgen vlogen we er terug in.  Deze keer met aanzienlijk wat zenuwen en buikkrampen.  Ik weet het, het is “maar” familie die komt en die zijn niet zo streng maar ik heb graag dat alles in orde is.  5 minuten voor 11u ( het afgesproken start uit van ons feestje) schoot het in mijn gedacht dat ik nog in mijn training rond liep! En mijn kleed dat ik had gemaakt voor het feest ging aan de paspop met een duidelijke plooi in de rok waar geen plooi hoort te zijn.

Het strijkijzer werd dus in allerijl uitgehaald. En mijn kleed werd nog eens gestreken! Terwijl ik boven in mijn kleed schoot, wat make-up opdeed en mijn zelfgemaakte oorbellen aandeed, die perfect past bij mijn kleed, hoorde ik mijn schoonbroer beneden mijn dochter proficiat wensen.  Startschot voor een leuke maar toch ook drukke dag!

Mijn zusje trok een paar foto’s van mij in mijn nieuwe kleedje. 








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Huispak

We zitten tegenwoordig veel thuis.  Thuiswerk, thuisonderwijs, afkoelingsweek, quarantaine en gewoon thuis chillen want er is toch nergens i...