maandag 25 december 2017

Op bestelling

Een paar dagen geleden gingen Tessa en ik naar de JBC.  Ik moest daar zijn om twee pakjes op te halen. Twee sweaters die ik als cado had gekocht voor onze neefjes, Lucas en Mika. 

Tessa keek even rond in de winkel terwijl ik geduldig in de rij aan de kassa stond.  Na een paar minuten kwam ze met een rechtdoorkleedje in haar handen op mij af.  “Kijk, mama,  dat vind ik super mooi! Vind jij het ook mooi?”  Ik beaamde dat het inderdaad een mooi kleedje was.  “Kan jij dat maken?” Was haar volgende vraag, keiluid, en vanop toch wel een metertje van mij verwijderd!  Eventjes ging ik door de grond.  De kassierster reageerde gelukkig niet.  Ik knikte vlug waarop Tessa tevreden weghuppelde.

In de auto begon ze er terug over.  Kan je dat kleedje maken?  Heb je een stofje dat daarvoor zou passen? En ja, ik had een stofje liggen en ik zou wel een bijhorend stofje vinden.

Thuis gekomen haalde ik direct het betreffend stofje uit.  Mijn idee was om er een kleedje van de maken met een lage rok maar een rechtdoorkleedje is ook mooi.  Ik besloot er diezelfde dag nog aan te beginnen gezien ze hem met kerst aan wou en ik dus maar een tweetal dagen de tijd had.

In de ottobre 4/2017 vond ik het jurkje happy rainy day ideaal van model.  Het stond er wel maar in tot maatje 128 maar gezien Tessa nogal slank is moest ik het patroon alleen maar langer maken.





Dus zo gevraagd, zo gedaan.

En ze was tevreden.  In de JBC kochten we ook een parelen kraagje.  Heel mooi en passend op het kleedje.

Tot later

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Huispak

We zitten tegenwoordig veel thuis.  Thuiswerk, thuisonderwijs, afkoelingsweek, quarantaine en gewoon thuis chillen want er is toch nergens i...