zaterdag 9 december 2017

Marine blauw

Tijdens mijn tienerjaren ging ik naar een school waar je een uniform moest dragen.  Geen echt uniform maar je moest een marine blauwe broek of rok, een marineblauwe trui en een effen wit hemd of T-shirt dragen.  Als liefhebber van kleuren en vrolijkheid was dit voor mij heel moeilijk.  Na die jaren (het waren er 3) wou ik geen marineblauw meer zien, laat staan dragen.  

Maar alles slijt, en gezien die jaren ondertussen heel lang achter mij ligt, is mijn appreciatie voor kleur gegroeid. 
Ik draag het wel met mate of gecombineerd met een ander (feller) kleur. Tijdens het laatste stoffencircus kocht ik een paar lappen stof in marine blauw. Een paar voor Tessa en een paar voor mij. 

Ik plande een paar dagen verlof in, eind november ,op dagen dat Tessa naar school moest.  Eigenlijk doe ik dat nooit maar ik heb nood aan wat rust en wat tijd voor mezelf. En dus werd dit een naai marathon.  Me-time!!

Allereerst was het kantenstofje aan de beurt.  Ik kocht marineblauwe tricot als voering en haalde het patroon van de matisse tricot jurk uit de ottobre van 2/2013 boven.  Dit kleed maakte ik ondertussen al 2 keer dus de aanpassingen zijn gebeurd.







Ik koos ervoor om de mouwen wat wijder te maken en net onder de elleboog samen te nemen in een band.

Aan-foto’s heb ik nog niet. Momenteel is het te koud voor dit kleed.  Het zal dus eventjes in de kast blijven hangen.  Maar wie weet misschien dat het voor de feesten eruit mag!

Ik maakte nog een andere marine blauw kleedje maar dat geraakte niet af! Dus... wordt vervolgt...

Tot later. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Huispak

We zitten tegenwoordig veel thuis.  Thuiswerk, thuisonderwijs, afkoelingsweek, quarantaine en gewoon thuis chillen want er is toch nergens i...