zondag 1 oktober 2017

Den eersten

In mijn vorig bericht vertelde ik over mijn vele aankopen in de maand september en hoe gelukkig ik ermee ben.

Ondertussen heb ik ook al een paar stofjes verwerkt.

Dit is er een van.  Een eigen patroontje van een jurk met een lage rok.  Deze begon als een patroon, uit de ottobre voor kinderen, voor een simpele jurk maar die bewerkte ik tot dit resultaat.  Ik maakte deze jurk al eens voor Tessa maar in een zomer stofje en met een korte mouw.  Ik maakte er ook al een tweetal voor mezelf, maar dan met een patroontje uit de ottobre.  

Ik twijfelde eventjes of deze stof wel zo geschikt was voor dit model.  De stof is french terry en dit is een dikkere, stevige stof.  Ik was een beetje bang dat de rok niet zo mooi zou vallen. Met die twijfels in gedachten besloot ik het toch maar te proberen!  En het uiteindelijk resultaat is naar mijn mening wel geslaagd! 







Ik ben dit jaar echt wel fan geworden van french terry. De stof heeft mijn inziens alle voordelen van sweater stof zonder de nadelen.  En met nadelen wil ik zeggen dat deze stof voor mijn dochter niet te warm is.  Tessa is namelijk een erg warmbloedig kind.  Ze heeft zelden koud eerder vaak te warm.  En sweater stof,  vooral die met “wol” aan de binnenkant is vaak te warm voor haar.  Als het vriest dan vindt ze zo’n trui super! Maar het vriest u ook niet zo vaak en zo hard is België.

Hier had ze de jurk nog aan zonder kousenbroek maar dat zal in het kort niet lukken.

Tot later!

1 opmerking:

Huispak

We zitten tegenwoordig veel thuis.  Thuiswerk, thuisonderwijs, afkoelingsweek, quarantaine en gewoon thuis chillen want er is toch nergens i...