woensdag 27 september 2017

Voorraad

De voorbije maand was er een vol plezier en verwondering! 

Ik moest een paar nieuwe stofjes aankopen om wat herfst en winterkledij te kunnen maken voor Tessa en mezelf. En ik was heel succesvol!  Er bestaat gewoon niets leuker! Snuffelen op beurzen of winkels naar de perfecte stofjes die je aanspreken!

En deze maand zijn we naar verschillende beurzen kunnen gaan!

Begin september was er het stoffencircus in Waregem. Dit is een kleine beurs, vooral in vergelijking met het stoffenspektakel, maar met vaak mooie en goedkope couponnetjes.  Ik vond er 3 couponnetjes voor Tessa en 3 voor mezelf.  Niet mis maar de eerlijkheid gebied me te zeggen dat het toch iets minder was dan vorig jaar.  Eigenlijk was het mijn bedoeling om daar vooral fournituren te kopen en niet zo veel stofjes! Maar ja, als de stof roept, dan koop je die, he! 



Halverwege de maand was er dan Stoffen@beselare. Een leuke kleine beurs van lokale winkels en webshops.   Er stonden wat minder standen maar dat mocht de pret niet bederven. In tegendeel, hierdoor kun je gemakkelijker bij de kraampjes en kun je rustiger rondlopen. De prijzen hier zijn altijd wel wat hoger maar de meeste winkeliers geven kortingen op de beurs en dat maakt het toch terug interessant. De kwaliteit van de stoffen is ook altijd wat beter. Ik vond er 2 leuke stofjes die ik voor Tessa wou gebruiken.
Hun gezellige koffiehoek waar je een drankje en hapje kan nuttigen is zeker een pluspunt op deze beurs.



Tussen door bracht ik mijn moeder naar de Meky shop.  Ik had voor mezelf beslist dat ik niks nodig had.  Ik vond daar echter een heel mooie jeanstricot  waar ik een stretch salopette voor Tessa wou maken.  En gezien ze in de Meky Shop toch wel veel verschillende soorten boordstof hebben kocht ik hiervan ook wat.


  
Tenslotte brachten we naar het eind van deze maand toe nog een bezoekje aan Framalo in Houthulst. Zij zijn verhuisd en ik moet zeggen dat ik toch danig onder de indruk ben van de winkel.  Hij is heel ruim en licht met veel plaats voor de workshops die je er kan volgen.  Ik vond er verschillende stofjes die me aanstonden. Uiteindelijk kocht ik 2 lapjes waarmee ik hoop een sweater en een jurk voor mezelf te maken. Ik schreef me gelijk in voor hun nieuwsbrief en hoop in het kort bij hen een workshop te mogen meemaken. 




Zoals gezegd een heel succesvolle maand.  Je begrijpt dat ik maar heb besloten om niet naar het stoffenspektakel in Gent te gaan.  Mijn portemonnee blijft gesloten en mijn schaar en naaimachine staan paraat.  De volgende maanden zien jullie hopelijk de vruchten van mijn inspanningen.

Ik zie er alleszins naar uit.
Tot later!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Huispak

We zitten tegenwoordig veel thuis.  Thuiswerk, thuisonderwijs, afkoelingsweek, quarantaine en gewoon thuis chillen want er is toch nergens i...