donderdag 19 oktober 2017

Een vleugje kant

Deze keer naaide ik terug voor mezelf.

Op het stoffencircus in Waregem kocht ik een heel leuk bordeaux stofje met aan de rand een patroon van zwart kant.  Ik zag daar ook een voorbeeld kleed waarop men op het middel kant had gespeld.  Ik vond dat heel mooi dus dat idee wou ik uitwerken.

In de knip van september  2017 staat een heel mooi model.  Jurk 10, 11 en 12 zijn eigenlijk dezelfde jurk maar met telkens een klein verschil. De rok is wat wijder of het lijfje is iets anders.  Ik zag het liefst model 11.  Dat is een model met een overslag over het lijf.  Moeilijk uit te leggen maar hier zie je het model zoals je in de knip ziet. 



Maar het stuk stof was maar een 1m80 en dat was net iets te weinig om dat kleed te maken.  Trouwens om het idee uit te werken dat in mijn hoofd zit mocht ik dit niet gebruiken.  Ik ben wel van plan om dit nog eens te maken. Later.

Deze keer gebruikte ik het simpelere model. 

Met de afwerking van de hals had ik wel wat miserie. Ik moest het zo’n 3 keer opnieuw doen. Maar uiteindelijk was hij goed. 









Zoals je kan zien knipte ik de stof zo dat het patroon van kant ter hoogte van mijn taille zat.  Geslaagd! 

Tot later.

1 opmerking:

Huispak

We zitten tegenwoordig veel thuis.  Thuiswerk, thuisonderwijs, afkoelingsweek, quarantaine en gewoon thuis chillen want er is toch nergens i...