zaterdag 7 oktober 2017

Van teleurstelling naar succes

Op de beurs in Beselare kocht ik een heel mooi bordeaux stofje met witte vogeltjes op.  Ik stelde Tessa zo voor in een zwierig kleedje met een leuke ruches op het voorlijfje. 

Groot was mijn teleurstelling toen ik de stof klaar legde om te knippen.  Ik zag het direct.  Aan het kraam hadden mijn ma en ik nog staan discussiëren of ik nu 1m20 of 1m50 zou kopen.  Tessa is nog klein maar gezien ik een zwierige rok aan het kleed wou en ook een ruches op het lijfje heb ik toch redelijk veel stof nodig. Uiteindelijk besloot ik toch een 1m20 te kopen.
Maar de lap stof op mijn tafel was geen 1m20!  En ja, na een vlugge controle bleek ik maar 1 meter te hebben.  Ramp!!! Uit een meter krijg ik geen kleed met een zwierig rok! En een rechte rok vindt Tessa niet zo leuk! Het belemmert haar tijdens het rond lopen en spelen! 

Ik moest dus op zoek naar een alternatief.

Niet zo gemakkelijk als er iets in mijn hoofd zit.  Eerst dacht ik om het kleed toch te maken maar dan met korte mouwen.  Voor de winter is dit echter niet zo handig.  Bordeaux vind ik een herfstkleur dus dit idee belandde redelijk vlug in de vuilnisbak. Dan dacht ik om er een gewone T-shirt van te maken. Maar ik vond het wel jammer om zo veel overschot te hebben die op de snel groeiende stapel met restjes zou belanden.  

Uiteindelijk was het mijn ma die met een goed idee kwam.  Een shirt maar met een schootje aan.  Super!!  Dit zag ik direct zitten.  En op haar advies zorgde in ervoor dat de achterkant iets langer was dan de voorkant. 

Dus zo gedacht, zo gedaan!





Hier heeft ze een grijze broek aan maar met een zwarte broek komt het denk ik nog beter uit.  Dat zullen we dus ook eens proberen! Tessa zelf was ook heel enthousiast over het resultaat!  De fotosessie verliep dus heel vlot.  Ik bespaar jullie wel de meeste foto’s.  Tessa’s idee over een leuke pose is soms wat apart!  Maar de laatste foto’s wou ik jullie niet onthouden! 





En zo werd een teleurstelling toch nog een succes! 

Tot later.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Huispak

We zitten tegenwoordig veel thuis.  Thuiswerk, thuisonderwijs, afkoelingsweek, quarantaine en gewoon thuis chillen want er is toch nergens i...