woensdag 6 september 2017

dans en muziek

Het is een tijdje stil geweest op mijn blog.

Eind augustus gingen we op vakantie.  10 dagen zon, zee en zwembad in de Vendee.  We genoten met volle teugen.  We bezochten heel mooie en leuke stadjes, een speciale chateau en deden een paar snikhete fietstochten. 

Maar onze vakantie was op 30 augustus ten eind en ik heb de indruk dat de zomer op hetzelfde moment ten einde was.  Jammer!  Iets meer dan een week geleden lagen we om 6 u 's avonds aan het zwembad terwijl het nog 28 graden was.  Nu is het hier amper 20 graden rond de middag.

Al de zomerkleedjes, topjes en shorts blijven vanaf nu in de kast hangen.  En na een blik in de kast van Tessa verschoot ik ervan hoe weinig nazomer kleren ze heeft.  Of toch kleren die nog passen.  Dat kind groeit als kool! 

Het wordt dus tijd dat ik mijn naaimachine terug opzoek en in mijn stoffen kast duik op zoek naar materiaal en ideeën.

Kort voor ons verlof kocht ik nog een heel leuk stofje.  Jammer genoeg heb ik eerst nog wat fournituren nodig vooraleer ik daaraan kan beginnen.  Gelukkig is het dit weekend Stoffencircus in Waregem dus dat komt in het kort in orde.

Ondertussen besloot ik een nieuwe sweater te maken.  Ik vond een mooi, oud roze, dun sweater stofje waar ik de perfect bijpassende boordstof voor had.  Gisteren zag ik een collega met een toffe sweater die ik voor mezelf wel wil namaken dus besloot ik het eerst voor Tessa te proberen.  Ik had maar een 80cm stof dus moest ik heel verstandig knippen om het eruit te krijgen.  Maar het lukte.








Ik gebruikte het patroon uit de Ottobre nl. de Simpel Plain, sweat shirt.  Toffe naam, he!  Ik ben zot van al die leuke namen die Ottobre verzint voor hun patronen.

Het moeilijkste was, uiteindelijk, hoe we de sweater zouden afwerken, badges of een tekening of bloempjes?  Uiteindelijk kozen Tessa en ik voor een ballerina met muzieknootjes rondom haar.   De trui typeert mijn dochter.  Ze houdt van dansen en van muziek.  Vanaf dit jaar leert ze gitaar spelen en ze is hier erg enthousiast over.  Over de sweater is ze ook heel enthousiast.  Zoals je op de foto's kan zien.

Hopelijk vind ik zondag alles wat ik nodig heb om verdere creaties te realiseren.  Zo niet, dan is er ook nog Stoffen@Beselare, het stoffenspektakel in Gent en de nieuwe winkel van Framalo waar ik toch eens naartoe wil.

Mooie vooruitzichten!!

Tot later!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Huispak

We zitten tegenwoordig veel thuis.  Thuiswerk, thuisonderwijs, afkoelingsweek, quarantaine en gewoon thuis chillen want er is toch nergens i...