woensdag 21 juni 2017

Ijsjes op stof

Maandag avond kwam ik thuis met een zak!  Tessa was reuze benieuwd wat ik had gekocht maar ik moest haar teleurstellen.  In de zak zaten een paar kleding stukken van collega's waaraan ik wat kleine herstellingen moest doen. 

Tessa had haar bedenkingen hierbij. Al haar kleedjes zijn te klein en door al die herstellingen heb ik niet genoeg tijd om nieuwe kleedjes te maken.

Arm kind!!!  Er hangen maar zo'n 6 tal kleedjes in haar kast die wel passen! 😏Trouwens het gebeurt ook niet zo vaak dat de collega's op mij beroep doen voor herstellingen of dergelijke.

Maar ze heeft ergens wel gelijk! Er kan er altijd nog eentje bij. En gezien mijn ma die woensdag namiddag langs wou komen om gezellig samen te naaien (lees: gebruik maken van mijn overlock), besloot ik er terug in te vliegen voor haar.

Een tijd geleden kocht ik een leuke tricot, wit met kleurrijke ijsjes op.  Ik vind het supermooi maar wit is wel delicaat! Vooral voor een beweeglijk kind dat graag in het gras en het zand bollebolt. Maar we kochten het toch en het is te mooi om in de kast te laten liggen.

Ik besloot er een nauw kleedje van te maken met een diepe rug uitsnijding en terug een strik op de rug.  Ik maakte een paar weken geleden al eens zo'n model en Tessa vond het toen super. Ook dit  resultaat valt goed in de smaak.




Oorspronkelijk wou ik met de stof een zwierig kleed maken dus had ik wel wat stof over.  Genoeg om nog een play suit te maken.




Zo'n pakjes heeft ze heel graag aan op warme dagen. 

En zo had ik terug een productieve namiddag en een blije dochter!  En voor de volledigheid ook een tevreden moeder want haar kleed was na onze naaidate ook af! 

Tot later!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Huispak

We zitten tegenwoordig veel thuis.  Thuiswerk, thuisonderwijs, afkoelingsweek, quarantaine en gewoon thuis chillen want er is toch nergens i...