donderdag 15 juni 2017

Restjes verwerken

Iedereen die naait kent het fenomeen.  We kopen allemaal leuke stofjes om toffe kledij mee te maken. Maar nadien heb je altijd wel wat stof over. Na een tijdje zit je met een enorme hoop verschillende overschotjes en rijst de vraag wat ermee te doen.

In de Facebook groepen over naaien zie ik af en toe vragen van anderen over wat je doet met al die restjes.  Heel wat voorstellen passeren de revue. Van kleine leuke projectjes zoals toilettasjes of hoesjes maken, over de restjes schenken aan groepen die er dingen van maken en verkopen voor een goed doel tot babyspulletjes van maken, enz... 

Nu heb ik geen baby meer en de ervaring leert me dat je maar zo veel kleine projectjes kan verzinnen om te maken.  Ik heb al ovenwanten gemaakt, hoesjes voor de tablet, mijn e-reader of gsm, schorten gepimpt en massa's haarbanden voor Tessa genaaid.  
Trouwens doordat ik altijd bang ben niet genoeg stof te hebben om te maken wat ik wil, zijn mijn restjes vaak wat aan de grote kant.

Ik heb al eens grote kuis gehouden in mijn stoffenkast en een selectie aan onze kleuterklassen geschonken.  Jammer genoeg hebben ook zij niet zo veel nood aan stofjes dus blijven we op zoek naar ideetjes.

De laatste tijd maak ik vaak shorts voor Tessa. De zomer is volop in het land en als afwisseling voor al die kleedjes heb ik dus een lading shorts. 

Maar ook pyjama broekjes zijn meer dan welkom. Ik combineerde deze met een top die ik kocht bij de Bel & Bo en wat pimpte.




Met de pyjama is ze heel blij maar over de poses op de foto's waren we het niet helemaal eens. 


Ook deze short rolde vanonder mijn machine. Nu gewoon nog een bijpassende T-shirt vinden. 

Tot later.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Huispak

We zitten tegenwoordig veel thuis.  Thuiswerk, thuisonderwijs, afkoelingsweek, quarantaine en gewoon thuis chillen want er is toch nergens i...