woensdag 21 juni 2017

Verjaarkleedje

Hoera, hoera!  Tessa was jarig en werd 9 jaar! Al een hele dame!  

Direct na haar verjaardag paste het niet om een feestje te geven met heel de familie.  Oma en opa waren op reis, het was schoolfeest voor een neefje en hierdoor werd het feest uitgesteld tot 18 juni.

Gelukkig maar want ik vond niet direct de tijd om een feestkleed te maken.

Pas vrijdag avond voor het feest knipte ik mijn verkozen stof.

Drie jaar geleden maakte ik een zomerkleedje met een rugpand in smock. Het kleedje van 3 jaar geleden is natuurlijk te klein geworden en ik probeerde dus opnieuw zo'n kleedje te maken.  Mijn poging van vorig jaar was niet zo'n succes. Dit jaar besloot ik nog beter mijn best te doen.

De avond voor het feestje was het klaar. 
En deze keer ben ik terug super tevreden. 

Een foto van op het feestje heb ik wel niet. Ze heeft het kleedje ongeveer 10 minuten aangehad. Daarna was het bikini tijd!  Verstaanbaar met het hete weer!

De stof kocht ik anderhalf jaar geleden op  stoffen@beselare. Geen idee welke designer of merk. Het is een simpel katoentje die wel rap kreukt. Mat dat mag de pret niet bederven. Het patroontje is zelf gemaakt.

Om foto's te trekken moest ik uiteindelijk wachten tot na het zomerkamp waar ze naartoe ging.
















Het was juist de nationale feestdag en er waren wat festiviteiten in het park.  Tessa was echter versleten na tien super leuke en heel actieve dagen.  

Dus werden de vorderingen van de groenten in de tuin bekeken, ging ze lekker lang weken in bad en eindigende ze al om 17u in pyjama voor de TV.  Die had ze namelijk ook ferm gemist.

Ondertussen werkte ik wat aan mijn volgende projecten. 

Tot later,


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Huispak

We zitten tegenwoordig veel thuis.  Thuiswerk, thuisonderwijs, afkoelingsweek, quarantaine en gewoon thuis chillen want er is toch nergens i...