zaterdag 25 maart 2017

Een Eerste

Het is toch weer een tijdje sinds mijn laatste blog.  Dat wil zeker niet zeggen dat ik niet heb genaaid.  Jammer genoeg wil het zeggen dat ik niets heb afgewerkt.  Momenteel heb ik 2 (of eigenlijk 3) projecten van vorig jaar die ik nog moeten afwerken.  Over het derde project spreken we eigenlijk niet wat ik vrees dat die een maat voor niks wordt.

Daarnaast heb ik 3 stukken die ik in de laatste 2 weken heb gemaakt maar die ook nog niet zijn afgewerkt.   Ik heb dus terug besloten om aan niks anders meer te beginnen tot die laatste 3 projecten afgerond zijn.

Vandaag ben ik erin gevlogen.  Gelukkig zijn alle drie de projecten bijna afgerond.  Enkel nog een zoom en voilà!

Het eerste waarover ik wil bloggen is een blouse.  Ik heb die stof al een jaar of zo liggen.  In Mandemie kocht ik vorig jaar een heel leuk voile stofje in een mooi muntgroen met zwarte stippen.  Nu heb ik iets met stippen.  Die lijken me altijd erg klassevol.  Mijn ma heeft ook iets met stippen maar haar affiniteit is iets negatiever.  Ik ben zo'n dochter die, niettegenstaande mijn leeftijd, regelmatig toch nog luistert naar wat mama zegt.  Dus vaak laat ik de mooie stippen links liggen.  Deze stof riep me echter en dus bezweek ik.

Maar voile is nu niet een stof waarin ik al veel maakte.  Mijn ervaring is dus niet zo uitgebreid.  Het ene kleedje die ik al eens maakte in voile is niet super goed gelukt dus is die minieme ervaring nog gekleurd op de koop toe.  Daarom heb ik er heel lang over na moeten denken.  Ik zocht het ideale patroon en wat moed om eraan te beginnen.

Uiteindelijk is gebleken dat wat eng lijkt niet altijd eng is.  Met andere woorden ik knipte, naaide en was verrassend blij met het resultaat.



Het model was eigenlijk voor rekbare stof.  Ik heb dus wat moeten bijvoegen aan de zijnaad om te zorgen dat ik erin kon.  Daarnaast ga ik er in het vervolg mee rekening moeten houden dat ik redelijk brede schouders heb.  Bij mijn mouwopening zal ik dus ook een cm of 2 moeten bijknippen. Maar ondanks deze kleine puntjes zit mijn nieuwe blouse heeft lekker.  En staat me ook nog eens beeldig.  😉













De broek dit ik aan heb op de foto is trouwens ook een eigen maaksel.  Eentje die ik nog heel vaak aan heb en waarvan ik er nog een half gemaakt in mijn kast heb liggen.  Een van de projecten van vorige jaar...

Tot later.

2 opmerkingen:

  1. wat een tof bloesje! welk model gebruikte u?
    groeten mariska

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank u! Ik probeer om altijd in de blog te vermelden welk patroontje ik gebruikte. Ik moet echter toegeven dat ik dat regelmatig eens vergeet.
      Dit is een patroontje uit de knip van december 2015. Het was echter voor een strechstof en dus heb ik het moeten aanpassen. (wat wijder maken op de schouders en vooral veel wijder maken rond de taille)

      Verwijderen

Huispak

We zitten tegenwoordig veel thuis.  Thuiswerk, thuisonderwijs, afkoelingsweek, quarantaine en gewoon thuis chillen want er is toch nergens i...