zaterdag 4 maart 2017

A star is born

Het was een moeilijke week. Deze krokusvakantie. 
Maandag was de begrafenis van mijn schoonmoeder. Voor mij de eerste keer dat is zo iets van dichtbij meemaakte. Naast mijn eigen verdriet vond ik het verschrikkelijk voor mijn man. Hij moest zijn vader al afgeven op 16 jarige leeftijd en nu is zijn moeder ook veel te vroeg van ons heel gegaan. 
Het is waar wat Tessa zegt, het is niet eerlijk dat ik nog allebei mijn ouders hebt terwijl mijn man nu niemand meer heeft. 

Tessa maakte een mooie tekening die meemocht in de kist. Daarop schreeft ze dat meme vanaf nu het mooiste sterretje aan de hemel is. Hartverscheurend mooi! 

Dinsdag kwam een vriendinnetje van Tessa slapen en ze bleef woensdag spelen. Woensdag avond ging Tessa naar haar nichtje slapen en donderdag ging ik met de naaiklas naar Rijsel. Een leuke uitstap maar ook een beetje moeilijk. Vrijdag ging ik dan met mijn ma en Tessa naar de Ikea in Gent en het stoffenspektakel .

Vandaag, zaterdag dus, is het eindelijk terug een rustige dagje.

Ik was een paar weken geleden begonnen aan een sportief kleedje voor Tessa. Het afwerken zag ik de voorbije anderhalve week echter niet zitten. Maar vandaag kriebelde het een beetje. Vooral omdat ik de laatste dagen veel leuke stofjes kocht en ik niets nieuws meer begin tot de andere projecten afgewerkt zijn.

Ik maakte dit kleedje al eens in een muntgroen sweater stofje met een husky op haar buik.  Op pinterest zag ik echter een net zo'n kleedje met bij elkaar passende stofjes.  Heel tof, dus maakte ik mijn versie ervan.

Tessa heeft jammer genoeg geen zin in poseren dus kiezen we voor een kapstok shot!


Ik denk dat de mouwen ietsje te lang zijn maar dat fiksen we dan wel eens!


Ik gebruikte terug 2 patroontjes uit de ottobre van 1/2015. Een tricot top en rok die ik aan elkaar zette.

Tot later,

1 opmerking:

  1. Voel met je mee, sterkte in deze moeilijke dagen, en proficiat met je nieuw kleedje, je dochter zal trots zijn!

    BeantwoordenVerwijderen

Huispak

We zitten tegenwoordig veel thuis.  Thuiswerk, thuisonderwijs, afkoelingsweek, quarantaine en gewoon thuis chillen want er is toch nergens i...