zaterdag 4 februari 2017

Leuke strepen

De laatste tijd komt er weinig uit mijn handen.  Ik zit in een dipje.  Op het werk ervaar ik veel spanning en onbegrip (soms weet ik echt niet meer wat ik moet doen om goed te doen.)  Gelukkige heb ik toffe collega's en lijken mijn cliënten mij wel te appreciëren.  Het gevolg is dat ik heel veel lees.  Hierdoor blijft er weinig tijd over om te naaien.  Natuurlijk is het zo dat ik nu niet veel meer voor de winter moet maken en aan een zomercollectie beginnen lijkt me ook wat voorbarig.  Ik heb wel wat lente ideeën in mijn hoofd.  Daar ga ik toch in het kort aan proberen te beginnen.

Ik heb ook al lang geen stof meer gekocht.  Niet dat dit een probleem is gezien mijn voorraad kast.  Ik besloot dus maar om in de kast te snuffelen en iets te maken met een lang vergeten stofje.

Mijn uiteindelijke keuze kocht ik een hele tijd geleden op het Stoffenspektakel.  Zo lang geleden dat ik met geen mogelijkheid kan zeggen waar: Brugge, Gent of Kortrijk.
Het was een couponnetje van 10 euro, dat herinner ik me wel nog.  Ik vond het toen heel mooi, maar kort daarna was ik er niet meer zo zeker.  Streepjes!!!  Wat had ik gedacht!  Als ik ze plat leg lijk ik er dikker door en rechtopstaand vind ik het gewoon niet mooi.  Het doet me een beetje denken aan de gevangenis.  De Daltons, weet je wel.  Neen, sindsdien koop ik geen streepjes meer, of er moet een dessin over staan.

Ik zag een tijdje geleden wel een mooie trui in een streepje.  Met vleesmuis mouwen en de streepjes liepen in een V vorm.  Zag er echt heel tof uit. Maar ik vond nergens een passend patroon.  In mijn kast ligt wel nog een trui die ik in de L&L kocht.  Precies het model dat ik wou.


Ik trok dus mijn stoute schoenen aan en begonnen te knippen.  Het stofje ligt al waarschijnlijk al 5jaar in de kast dus een totale mislukking zou niet zo'n ramp zijn.

Ik moet wel zeggen dat het niet eenvoudig is om de strepen in een V vorm te doen lopen. Ik kreeg het maar niet juist.  En ik mocht niet knippen tot ik wist dat ik het juist had.  Daarbij komt dat je veel stof  nodig hebt als je de strepen schuin wilt gebruiken.  Het was dus eventjes spannend. Oorspronkelijk had ik gedacht om boordstof te gebruiken om de mouwen, onderkant en de hals af te werken.  Uiteindelijk heb ik dat toch niet gedaan.















Ik ben niet zo zeker van het resultaat.  Op de tafel ziet het er geweldig uit maar als ik het aan heb twijfel ik.  Het is ook een redelijk fijne stof.  Het zal dus zeker niet voor in het kort zijn.  Misschien als de lente begint??

We zien wel.
Tot later,

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Huispak

We zitten tegenwoordig veel thuis.  Thuiswerk, thuisonderwijs, afkoelingsweek, quarantaine en gewoon thuis chillen want er is toch nergens i...