zaterdag 11 februari 2017

Polka dots

De dochter is een weekendje op chirokamp en ik heb geen tijd om haar te missen. (Stiekem ben ik wel een beetje blij met een weekendje zonder Tessa. Lekker me-time! En deze avond een date met het ventje.)

Deze ochtend gingen mij ma en ik naar de zaterdagmarkt. Jammer van het slechte weer want daardoor stonden veel kramen niet. Gelukkig was onze favoriete tearoom wel open! 😉

En deze namiddag: naaien. Enkele dingen werden afgewerkt. (Daarover blog ik later eens.)
Maar ik maakte ook 2 nieuwe stukken. Deze morgen wipten we binnen bij Mandemie in Ieper. Daar kocht ik een mooie warme sweater in petroleumblauw met grote bollen op. Supermooi. 

Al heel lang wil ik een sweater voor mezelf maken maar met raglanmouwen. Ik vond maar geen patroon. Tot vandaag!! In de knip van november 2014 vond ik een prima model. Jammer genoeg was de kleinste maat 44. Zo'n 2 maten te groot voor mij dus, maar we lieten ons niet kennen en sloegen aan het meten en aanpassen. 




Hij zit goed en dat is al veel. De afwerking aan de onderkant van de sweater moet ik nog herdoen. Ik had geen boordstof meer en deed dus in dezelfde stof een boord aan maar die is te smal dus is er een tweede poging nodig.

Ik kocht de rest van de rol en dus was er genoeg over om er ook zo eentje voor Tessa te maken. Wel met 3/4 mouwen. We zien wel wat dat geeft. 



Met een boordje wollige warme aan de mouwen.
Misschien wordt dit eentje voor frisse zomeravonden??

Tot later,



2 opmerkingen:

Huispak

We zitten tegenwoordig veel thuis.  Thuiswerk, thuisonderwijs, afkoelingsweek, quarantaine en gewoon thuis chillen want er is toch nergens i...