maandag 20 februari 2017

Lente Nivalis

Op een stoffenspektakel vorig jaar kocht ik een coupon tricot van iets minder dan een metertje.  Ik vond het een heel tof dessin maar ik wist ook dat het couponnetje te klein was om vlot voor Tessa een kleedje te kunnen maken.  Tegenwoordig heb ik om een kleedje met zwierige rok te maken, zoals Tessa het graag heeft, toch minimum 1,2 m nodig.  

Kleine meisjes worden groot!!

Uiteindelijk besloot ik om met 2 stofjes te werken en niet te veel zwier in te rok te steken.  De nivalis leek mij het ideale model.  De tricot is wel dun waardoor ik ervoor koos om geen col aan de jurk te zetten en ook een kap zie ik niet graag aan een jurk.  Ik wou dat ze de jurk ook nog kan dragen als het wat warmer wordt dus zette ik er half lange mouwen aan.  Ik zou een brede riem maken voor rond haar middel.  Die is uiteindelijk niet te breed geworden en iets aan de korte kant.  Ik denk echter om eens te kijken of ik in de Veritas of op het volgende stoffenspektakel een leuke gesp vind om de riem mee af te werken.  Nu binden we hem maar eigenlijk moest hij daarvoor wat langer zijn.





Tot later,

1 opmerking:

Huispak

We zitten tegenwoordig veel thuis.  Thuiswerk, thuisonderwijs, afkoelingsweek, quarantaine en gewoon thuis chillen want er is toch nergens i...