woensdag 4 januari 2017

Warme nivalis

Een tijdje geleden kocht ik de Nivalis van sofilantjes. Ik vind dit een super mooi kleed. Simpel maar toch met een paar leuke accentjes.  Vooral de openhangende col vind ik heel tof.

Op het stoffenspektakel in Gent kocht ik in sweaterstof de 'kers antraciet' van Megan blue fabrics. Ik had de stof met kersjes al gezien in tricot maar ze heeft genoeg tricot kleedjes. Het was toen het begin van de winter dus besloot ik een warm stofje te kopen. Maar sindsdien  maakte ik al een paar sweater kleedjes. Ik had al beslist om de stof dan maar te laten liggen tot volgend jaar maar door de koude van de laatste dagen besloot ik toch maar het extra warme kleed te maken. 

Het kleed tailleert wel heel smal. Tessa is helemaal niet dik maar de stof rekt aan geen kanten dus eruit geraken, alleen, lukt niet zo goed. Daar zal ik, bij het maken van een volgend kleed, rekening moeten houden. 

Maar het staat haar beeldig. De combinatie met de rode sweaterstof is super geslaagd. 




Het valt misschien niet op, op de foto's, maar ze is er blij mee. 

Het boek dat ze vast heeft is haar kerstcadeau dat ze van ons kreeg. Ze wou zelf een verhaal van Heksje Lilly! Ze is er zot van, vooral als mama eruit voorleest! Zelf lezen is niet half zo leuk! 😆 Maar ze leest wel zelf, elke avond een paar blaadjes. Het boek moest mee op de foto, dus, dan doen we dat, he!


Ik twijfel nog steeds of ik de rok niet wat rechter maak. De stof valt niet zo soepel waardoor je soms die punten aan de zijkant van de rok ziet. Dat ziet er een beetje raar uit!!

Eigelijk moeten er knopen aan de col. Maar gezien deze toch altijd zal openhangen vind ik dat zot. Voor mij is het helemaal niet nodig!

Tot later,






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Huispak

We zitten tegenwoordig veel thuis.  Thuiswerk, thuisonderwijs, afkoelingsweek, quarantaine en gewoon thuis chillen want er is toch nergens i...