zondag 8 januari 2017

Vanonder in de kast

Al een hele tijd geleden (ik denk toch al een jaar of 4) kocht ik een woljersey op de markt.  Ik had toen al een paar kleedjes gemaakt in deze stof.  Telkens een soort van lange trui met een grote col.  Het was eigenlijk de bedoeling om deze stof ook voor zo'n kleed te gebruiken.  De stof bleef echter twee jaar in mijn kast liggen en toen deed ik dat model niet meer zo heel graag aan.  De col was me een beetje te groot en het was gewoon helemaal uit de mode. Dus bleef de stof onderaan in de kast liggen terwijl ik overschakelde op andere soort kleedjes in andere stofjes.

Dit seizoen maakte ik een aantal kleedjes in sweaterstof.  Ik heb vaak koud op mijn werk dus wou ik warme kleedjes.  Toevallig kreeg ik dit stofje terug in mijn handen.  En ik werd er terug verliefd op.

Ik maakte in november 2015 een tof kleedje met een gedrapeerde hals uit de knip bijlage van november 2010.  Mijn blog bericht over dit kleedje vind je hier terug.  Ik heb dit kleedje heel vaak aan.  Hierdoor begint de stof hier en daar wat versleten uit te zien.  Niet dat ik het nu direct verban naar de zolderkast maar ik had wel zin in een nieuw kleedje in dit model.  

Een paar maand geleden probeerde ik het kleed te maken in een mooie paarse bolletjes stof, die ik kocht in Verkempinck te Oostende.  Jammer genoeg mislukte dit.  Zo zie je maar dat niet elke stof voor elk kleed past.  Ook al is het een rekbare stof zoals ze aanraden te gebruiken.

Ik besloot dus het nog eens te proberen maar deze keer in het lapje woljersey die al enkele jaren in mijn kast ligt.



Ik zag direct dat het deze keer wel zou lukken.  De stof valt veel soepeler. Daardoor is de gedrapeerde hals deze keer heel mooi!
Ik ga wel een t-shirt met lange mouwen onder het kleed moeten dragen.  De stof jeukt een beetje op mijn huid.  Maar dat heb ik altijd wel met deze stoffen.  Niks aan te doen.


 Ziezo, ik ben content.  ðŸ’–

Terug een tof nieuw kleedje in mijn kast.

Tot later.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Huispak

We zitten tegenwoordig veel thuis.  Thuiswerk, thuisonderwijs, afkoelingsweek, quarantaine en gewoon thuis chillen want er is toch nergens i...