zondag 25 oktober 2015

Lekker hapjes

Naast naaien is er nog iets wat ik heel graag doe. Ik bak graag. Ik doe het echter niet zo heel veel. Ja, ik bak wel elke andere dag brood maar niet zo vaak koekjes, wafeltjes en andere zoetigheden. Jammer want ik vind het zo leuk om iets lekkers uit mijn oven te toveren en mijn keuken te doen geuren naar zoete zonde!  Maar ja, al dat lekkers blijft een beetje te veel plakken aan mijn heupen.

Nu is het zo dat sinds dit jaar er op school gevraagd wordt om zo weinig mogelijk voorverpakte koekjes mee te geven aan de kids. Om hun afvalberg te verminderen. Ik vind dit een nobel doel maar ben niet van plan mijn afvalberg aan te laten groeien. Dus koop ik geen voorverpakte koekjes mee. Echt niet gemakkelijk! Maar als je goed kijkt in de rekken lukt het wel. En nu heb ik af en toe een geldig excuus om te bakken. Cakejes, wafeltjes, koekjes,... 

Deze namiddag gingen we eerst een toertje fietsen en nadien sloeg ik aan het bakken!


Superlekkere walnootkoekjes

Het deeg was om 's avonds een heerlijke pizza te maken!


Smakelijk!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Huispak

We zitten tegenwoordig veel thuis.  Thuiswerk, thuisonderwijs, afkoelingsweek, quarantaine en gewoon thuis chillen want er is toch nergens i...