zondag 18 oktober 2015

Zwanenrokje

Hoi,

Gisteren gingen we naar Framalo te Merkem. Een tof winkeltje met een heel vriendelijke verkoopster.  Ik ging naar buiten met 6 lappen stof! Een van de stofjes was een mooi zwanenstofje. Ik kocht genoeg om een rokje te maken.

Ik besloot om het heel simpel te houden en zonder patroon te werken.


Hieronder zie je hoe ik te werk ging.


Al mijn lapjes heb ik netjes geoverlockd! 


Netjes rimpelen maar nog niet vastmaken aan de band.


Een rits in de zijnaad.


Tailleband verstevigen,



Aan de ene kant een leuk knoopje en aan de andere kant een knoopsgat.



Viola. Klaar. En natuurlijk maakte ik met de rest van de stof een haarband.

Tot later,
Kinita



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Huispak

We zitten tegenwoordig veel thuis.  Thuiswerk, thuisonderwijs, afkoelingsweek, quarantaine en gewoon thuis chillen want er is toch nergens i...