maandag 2 september 2019

Terug naar school

Ik kijk terug op deze vakantie met gemengde gevoelens.

Deze vakantie is niet echt geworden wat ik ervan verwachtte.  We zijn niet zo vaak weg geweest, hebben niet zo veel genoten van het mooie weer en onze vrije dagen.  Ikzelf heb me heel wat minder ingezet voor de speelpleinwerking en daar voel ik me wat schuldig over.  

Deze vakantie werd de deadline voor de kamer van Tessa verschoven van eind van het jaar naar begin september.  En dit terwijl die deadline oorspronkelijk stond op 5/6/2020. Tessa’s 12de verjaardag.  Hierdoor hebben we deze vakantie heel veel dagen getimmerd, geschuurd en geschilderd! 

Dit maakt me ergens wel blij want als Tessa van kamer veranderd dan kan ik beginnen aan de inrichting van een naaikamer.  Maar aan de andere kant heb ik weinig echte vakantie gehad.  En in tegenstelling tot mijn lieve echtgenoot heb ik toch nood aan vakantie.  Erg uitgerust en energiek voel ik me nu niet.

Wanneer ik me niet zo lekker voel dan ga ik vluchten en dan lees ik nog meer dan normaal.  Hierdoor is er nog minder tijd over voor andere hobby’s.  Naaien is er een beetje bij ingeschoten en mijn bujo heb ik ongeveer een maand niet aangeraakt.  Ook daar word ik niet blij van.

Om mezelf te dwingen ook wat tijd vrij te maken voor andere bezigheden heb ik uiteindelijk een aantal stofjes beneden in de keuken laten liggen.  Zodat ik ze zag en ze hoorde roepen om verwerkt te worden.

Een van die stofjes in een katoentje die ik in de Veritas kocht.  Een herfst kleurtje met bloemen waar Tessa en ik een rok in zagen.  Oorspronkelijk dacht ik gewoon een rok te maken met een glitter elastiek.  Maar dat leek me iets te eenvoudig. Na wat zoeken vond ik in de Ottobre van 6/2014 de Tuesday Twist en besloot dat het die zou worden.  In mijn voorraad knopen vond ik ook 7  identieke en passende knoopjes dus de rok werd redelijk rap afgewerkt en was klaar om het nieuwe schooljaar in te stappen!









En zo vertrok deze morgen een gelukkige dochter vol goede moed en enthousiasme naar school! 

Tot later!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Huispak

We zitten tegenwoordig veel thuis.  Thuiswerk, thuisonderwijs, afkoelingsweek, quarantaine en gewoon thuis chillen want er is toch nergens i...