vrijdag 6 september 2019

Camiseta

In het voorjaar kocht ik het tweede boek van Fran Vanseveren.  En ik maakte direct drie variaties op de Samarreta.  Een tijdje later maakte ik nog een variatie op de Nodo maar verder bleef het boek toe. 

Ik had wel nog plannen.  Zo wilde ik graag ook eens de Mekko maken en vind ik de Lett en Majica leuk voor de dochter.  Maar tijdens ons verlof is er dus niets van die plannen gekomen.  En dat is niet tof!

Tijdens de solden kocht ik in de Veritas een coupon speciale tricot met gouddraad in.  Heel mooi, feestelijk en toen ik thuis kwam wist ik niet direct meer wat ermee te doen.  Voor een kleedje had ik te weinig stof, voor een trui is de tricot net niet dik genoeg en voor een zomerse T-shirt is hij te dik.  

Vorige week had ik de stof toevallig weer in mijn handen en was weer opslag verliefd.  Plots leek een Camiseta perfect voor dit stofje! Als tussenseizoen top is zowel het patroon als de stof ideaal!









Tessa wou een echte fotoshoot! Ik moest poseren en zo of zo staan en eens lachen en vooral natuurlijk lijken! Hilarisch af en toe want om mij natuurlijk te doen lachen kwamen er veel gekke bekken en trekken aan te pas! Zo veel dat ik haar moest aanmanen ook foto’s nemen want dat vergat ze al eens! 🤪
Maar het resultaat valt reuze mee! Het is lang geleden dat ik nog eens content was met foto’s van mezelf! 

De Camisetta is ook een succes.  Hij zit goed is net oversized genoeg en toch niet te wijd.  En tegen mijn gewoonte in heb ik bijna niets veranderd aan het patroon.  Enkel de halslijn maakte ik wat nauwer. 

Ik ben allesinds tevreden! Op naar het volgende stuk! 

Tot later!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Huispak

We zitten tegenwoordig veel thuis.  Thuiswerk, thuisonderwijs, afkoelingsweek, quarantaine en gewoon thuis chillen want er is toch nergens i...