maandag 26 augustus 2019

Zomerse Flo

Net voor de zomer kocht ik Jurken 2, van La Maison Victor.  Er stonden een 4tal jurken in die ik graag eens wou maken dus zeker de moeite van het aanschaffen waard. Ik tekende direct 2 patronen uit maar enkel de Flo rolde al 2 keer van onder mijn machine.

Een tijdje geleden toonde ik een Flo in twee verschillende stofjes, maar de jurk die ik jullie nu toon was de eerste die ik maakte.  De stof had ik bij Mandemie in Ieper gekocht voor Tessa en kocht ik later nog eens voor mezelf.  Doordat het zo’n fijn stofje is, en omdat het mijn eerste Flo was heb ik vooral aan het lijfje een en ander moeten aanpassen.  Het lijfje gaapte nogal bij de eerste pasbeurt. Persoonlijk vind ik het helemaal niet leuk als mijn gesprekspartner via mijn decolleté mijn navel kan zien dus moest dat opgelost worden.  Door de deelnaden aan de bovenkant van het lijfje wat de verminderen lukte het me om een perfecte pasvorm voor mezelf te vinden. 





Ik koos voor een half lange rok.  Die vind ik ietsje leuker dan een lange rok.  En het staat me goed, al zeg ik het zelf.

Het kleed is al een hele tijd af maar is nog maar weinig uit mijn kast geraakt.  Jammer maar omdat het zo’n luchtige stof is moet het wel heel warm zijn om hem uit te halen. En ik heb het niet zo vlug te warm.

Tijdens deze korte fotosessie besloot Tessa dat ze mee wou op de foto.  En het moest een leuke foto worden.  Onze zotte meid... 😄



Nu de vakantie op zijn einde loopt wordt Tessa wat rusteloos.  Het verlangen naar de vriendjes wordt groter maar het feit dat school dan ook dichterbij komt is net iets minder!  Ikzelf kijk uit naar de herfst kledij.  Mijn hoofd loopt weer over van de ideeën. Spannende tijden! 

Tot later! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Huispak

We zitten tegenwoordig veel thuis.  Thuiswerk, thuisonderwijs, afkoelingsweek, quarantaine en gewoon thuis chillen want er is toch nergens i...