donderdag 18 oktober 2018

Little bleu dress

Voor mijn herfst collectie van dit jaar had ik dus een lijstje opgemaakt.  Ik wou een jas maken uit soft shell, een broek en T-shirt en een plooirok in geruite stof.  En wonder boven wonder werden al deze stukken op mijn lijst gerealiseerd! Ik blijf mezelf verbazen!  

Er stond nog 1 stuk op die lijst.  En die heb ik al gemaakt! Maar de fotoshoot vergat ik steeds waardoor ik er wel over kon vertellen maar zonder een paar foto’s ter illustratie is dat natuurlijk niet zo leuk.  Trouwens hoe kunnen jullie dan wel zeker zijn dat ik de waarheid spreek.  Straks denken jullie dat ik aan het opscheppen ben! 😄

Terug naar dat laatste stuk.  Je ziet nu vaak van die rechte sweater kleedjes met een band op de mouwen of aan de zijnaden.  Heel hip en dus wou ik ook zo iets voor Tessa.  







Door een goed zittend sweater patroon te verlengen (de simple plain uit de ottobre 6/2014) kreeg ik dus een goed zittend kleedje. 

De sweater stof kocht ik in de webshop van Modestofjes.  Gewone effen marine blauwe French Terry.  De band kocht ik op het stoffenspektakel in Gent.  Massa’s keuze aan zulke band deze keer.  

Ik twijfelde nog of ik in het rood een tekst op de borst zou zetten maar uiteindelijk besloot ik dat dat een beetje te druk zou zijn. Less is more, niet?

Op de foto’s ziet Tessa er niet zo enthousiast uit.  Dat had vooral met de temperatuur buiten te maken.   Het kleed zelf vindt ze heel geslaagd! Oef!! 😄

Tot later,


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Huispak

We zitten tegenwoordig veel thuis.  Thuiswerk, thuisonderwijs, afkoelingsweek, quarantaine en gewoon thuis chillen want er is toch nergens i...