woensdag 17 oktober 2018

hoe een aankoop je gelukkig kan maken

Vorige week dinsdag werd ik opgenomen in het ziekenhuis.  Ik werd geopereerd en er werd iets weggenomen van mij waar ik wel op gesteld was maar dat redelijk nutteloos is gebleken de meeste jaren van mijn leven.  Ondertussen hadden we een soort van liefde/haat relatie ontwikkeld.
Voor de operatie was ik redelijk emotioneel.  Naast het feit dat ik de pijn en het ongemak erg ontzag was het idee om dat specifieke deel van mij kwijt te geraken ook niet zo gemakkelijk.  Ik vreesde dan ook nog emotioneler te zijn na de ingreep.

Ondertussen zijn we een week verder.  De pijn en vermoeidheid is ambetant, ik verveel me en erger me aan het feit dat ik me alleen maar goed voel als ik in mijn zetel zit.  Wandelen is moeilijk en ik ben zo rap moe.  Maar emotioneel ben ik niet.  Heel raar.  Het is natuurlijk nog vers en misschien dat die hamer en dat zwart gat nog komt maar momenteel heb ik het er niet zo moeilijk mee.  Het heeft ergens te maken met verwachtingen die nu niet meer de kop op steken en spanning die weg is gevallen.  Ik hoop dat het zo blijft want ik heb geen zin in eindeloos treuren om onomkeerbare feiten.

Dus zoals ik al zei ik verveel me.  Ik zit in de zetel overdag, lees een beetje,  maak massa's spread in mijn bullet journal (daar moet ik ook nog eens over vertellen) en bekijk de ene aflevering van de Gilmore Girls na de andere.  Wanneer mijn dochter (en iets later mijn man) thuis is probeer ik toch wat huishoudelijk werk te doen, ik kook, doe de was en ruim na het eten op waarna ik terug in mijn zetel plof met een pijnlijk gevoel van toch iets te veel hebben gedaan.

Hopelijk kan ik volgende week toch al iets meer doen.  Een patroontje uittekenen,  stof knippen, een vlug klaar projectje aanvatten.  Daar heb ik toch echt wel nood aan.

Gelukkig is stof kopen op het internet helemaal niet lastig.  Zowel Lelastof als Modestofjes hebben mij al als klant kunnen verwelkomen.  Gisteren ochtend kocht ik deze mooie stofjes bij Modestofjes en zie hier,  deze morgen had de postbode een pakje voor mij mee!  Hier ben ik heel blij mee.  Straks krijg ik ook mijn pakje van Lelastof en dan blijven al die stofjes op de tafel liggen om mij gelukkig te maken en te roepen.  (zo van: hey, wij willen verwerkt worden in leuke kleren dus doe iets!!!!)


Dit worden 3 toffe dans leggings voor de dochter een een leuke sweater voor Basje.
Ik kijk ernaar uit om terug wat actiever te worden.

Tot later.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Huispak

We zitten tegenwoordig veel thuis.  Thuiswerk, thuisonderwijs, afkoelingsweek, quarantaine en gewoon thuis chillen want er is toch nergens i...