maandag 27 augustus 2018

Nu eens een broek

Dit jaar volg ik een lijstje voor de herfst collectie voor mijn dochter.  
Ik wil namelijk een T-shirt, een broek en een jas maken.  De T-shirt is gemaakt, de broek ondertussen ook en ik heb elke intentie om ook de jas in het kort te maken.  Ik weet al welk patroon ik ga gebruiken en ik heb ook al de stof in huis, we zitten dus op het goede spoor.

Maar nu dus, de broek.  In de Meky-shop in Diksmuide kocht ik vorig jaar een heel mooi tricot/jeanslike stofje waarmee ik een jegging wou maken.  In de ottobre van 4/2015 stond een patroon die ik heel tof vond.  Niet zo heel slim om een nieuw patroon te kiezen want eigenlijk heb ik al eens een jegging gemaakt en dat patroon was perfect.  Maar dat patroon had geen zakken en dus zocht ik iets anders.  Met gevolg dat ik veel gevloekt heb en veel heb moeten aanpassen.  De tailleband zat namelijk veel te hoog en de broek zat ook veel en veel te wijd rond haar middel. 
Maar we hebben het kunnen oplossen.







Jullie zien dus 2 opvallende dingen op de foto’s.

Allereerst, ik heb op de zijnaad een gekleurde band vast gemaakt.  Heel hip en in de mode.  (Nou ja,  ik vind dat hip en mooi 😊).  De band kocht ik in Veritas.  Ik vind wel dat de Veritas heel duur is. Maar het is direct beschikbaar en dat is gemakkelijk. Ik weet niet altijd waar ik anders zulke fournituren moet kopen.



En daarnaast, de zakken in het voorpand staan ietwat open.  Heel vervelend.  Maar ik denk dat ik hiervoor de oplossing ken.  De volgende keer zet ik er zakken op ipv voor binnenzakken te kiezen.

Tessa is blij, ik ben blij,  en nu op naar de jas!!

Tot later

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Huispak

We zitten tegenwoordig veel thuis.  Thuiswerk, thuisonderwijs, afkoelingsweek, quarantaine en gewoon thuis chillen want er is toch nergens i...