zaterdag 25 augustus 2018

Meisje op de T-shirt

Het schooljaar komt op sokkevoeten dichterbij.  Het wordt dus tijd om de kleerkast in te duiken en te kijken wat er allemaal in zit.  Wat past nog, wat niet? En wat moet op het lijstje om aan te kopen of om te maken. 

Natuurlijk maak ik niet alleen wat ze nodig heeft maar ook wat ik wil maken, wat ik mooi vind.

Begin juni ging ik naar Framalo voor een workshop overlock.  Na de les mochten we nog een haarband maken en hiervoor in de stofjes snuisteren. Een haarband maken zag ik niet zitten.  Vroeger maakte ik al massa’s haarbanden maar nu draagt Tessa deze niet graag meer.  Het snuisteren zag ik wel zitten. Ik vond ook direct een leuk paneelstofje van Stenzo Texilles Oeke Tex cotton.  Een heel leuk, stoer stofje waarmee ik een T-shirt wil maken.  In de ottobre van 6/2016 vond ik het juiste patroon.









Toen het klaar was vond Tessa het wel raar dat de shirt lange mouwen had. De vakantie duurt nu al zo lang en het is al zo lang lekker warm dat lange mouwen zot lijkt.  Maar uiteindelijk kwam het moeilijke besef dat de zomer niet zal blijven duren. 

Tot later

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Huispak

We zitten tegenwoordig veel thuis.  Thuiswerk, thuisonderwijs, afkoelingsweek, quarantaine en gewoon thuis chillen want er is toch nergens i...