donderdag 6 september 2018

Een jas op bestelling

Een jas.   Dat stond als 3de item op mijn lijstje. En ik ben trots om te melden dat het me is gelukt om mijn lijstje verder te volgen.
Ik heb tussendoor wel 2 sweaters voor mezelf gemaakt maar dat was omdat ik wat fournituren nodig had en ik deze op het stoffenspektakel in Roeselare dit weekend heb gekocht.

Deze zomer gingen Tessa en ik naar de Soldeur in Kortrijk.  Tessa vond daar een mooi donkerblauw lapje soft shell met gekleurde druppels op.  Ze wou graag eens een jas gemaakt door mama.  En mama zag dat wel zitten dus kochten we de nodige centimeters stof.

Terug thuis ging ik op zoek naar een patroontje.  Ik vond in de Ottobre van 1/2014 een model naar mijn zin.  Na het uittekenen van het patroon kwam Tessa af met haar “eisen” voor haar jas.  Ze wou graag een jas met een kap, met ruches en liefst ook een rok aan.  Dit was wel moeilijk.  Voor een rok had ik niet genoeg stof.  Het werd dus toch een gewoon recht model.  Ruches zag ik dan weer niet zitten.  We vonden elkaar echter bij de paspel.  En een strikje op de zakken. 







En zo vertrok deze morgen mijn mooie meid dol gelukkig naar school in haar nieuwe jas.

Er moet wel nog een lint in de kap maar die moeten we nog kopen. 

Tot later

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Huispak

We zitten tegenwoordig veel thuis.  Thuiswerk, thuisonderwijs, afkoelingsweek, quarantaine en gewoon thuis chillen want er is toch nergens i...