zondag 12 augustus 2018

Vogeltjes

Ik maakte voor Tessa ook nog een laatste zomerstuk.  (Niet dat ik zeker ben over dat laatste want de zomer zou toch wat langer duren dit jaar, dus kan ze nog nood hebben aan iets luchtig maar niet te fris)

Ik maakte deze zomer al eens een mooie jumpsuit uit de knippie van 1/2017.  Dit patroon is bedoeld voor stretch stof maar de broek is heel ruim.  Ik wou een jumpsuit maken uit een heel mooi katoenen stofje in licht jeans blauw met witte vogeltjes op.  Ik kocht dit stofje op het stoffenspektakel van Gent en was er direct weg van.  Mijn idee was om er een off the schoulder top aan vast te maken. Zo kan ze er toch gemakkelijk uit en in ondanks het feit dat de stof niet meegeeft.

In diezelfde knippie stond een blouse die ik al eens had gemaakt.  Het moest wel een beetje aangepast worden want de eerste keer spande hij iets te veel onder Tessa’s armen.  Dit was gemakkelijk aan te passen.

Ik zette dus de broek van het ene patroon aan die blouse.
Met een heel bevredigend resultaat!











Ikzelf vind dit een van mijn mooiste stukken van dit seizoen!

Tot later!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Huispak

We zitten tegenwoordig veel thuis.  Thuiswerk, thuisonderwijs, afkoelingsweek, quarantaine en gewoon thuis chillen want er is toch nergens i...