woensdag 31 januari 2018

Nog een trainingspak

Ik heb er nog maar pas over verteld in mijn vorige blog en zie hier...  de volgende good old basics uit de ottobre 4/2017 is klaar! Deze keer met een kap en opzetzakken.

De stof kocht ik in Modestofjes te St. Niklaas.  Eigenlijk ging ik hiermee een kleed maken, met over de rok een mintgroene voile met pareltjes op.  Die voile zal later voor iets anders moeten dienen want ik heb geen stof over.  

Ik maakte er ook een jogging broek bij.  Tessa vindt het superleuk om op een vrije dag rond te hangen in een gemakkelijk “huispak”.  En natuurlijk om naar de dansles te gaan.  



Er zijn in de dansles een paar meisjes die een trui van de dansschool hebben waar dan hun naam op hun rug staat.  Zo’n trui kopen zag ik niet zitten maar er zelf een maken dat leek me wel iets! 




Naast haar naam heb ik een paar sterretje gezet.  Die maakte ik met een pons uit Tessa’s knutselbak.  Iets wat ze nooit meer gebruikt. Die sterretjes waren wat aan de kleine kant maar ik had er nog een paar liggen die ik op het stoffenspektakel kocht. Die waren ietsje groter en dus een mooie aanvulling.



Op het voorkant zette ik nog een patch.  Ik denk dat ik die eens in de bel&bo kocht. Maar het kan ook op het stoffenspektakel zijn geweest.



En in de Veritas kocht ik ringetjes om gaatjes in stof te maken om het lint in de kap door te halen.  Ik vond het wel spannend om zo’n gaatje te maken. Maar het is heel gemakkelijk op zo’n ringetje erin te slaan en ik vind het resultaat mooi en net.

Tessa blij, mama blij.

Tot later

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Huispak

We zitten tegenwoordig veel thuis.  Thuiswerk, thuisonderwijs, afkoelingsweek, quarantaine en gewoon thuis chillen want er is toch nergens i...