woensdag 8 november 2017

Artistieke vlekken

Na de pyjama met magische eenhoorns werd het andere stofje ook verknipt en verwerkt!  Een kleed dit keer, met een zwierige rok want zo een hangt er niet meer in haar kleerkast. 

Ik gebruikte terug de skula tricotjurk uit te ottobre 6/2012.  Mijn ideale basis om mijn fantasie op los te laten.
Gezien franjes en ruches nog steeds in de mode zijn wou ik daarmee iets doen.  Na wat brainstormen besloot ik om te werken met twee stroken die ik schuin over het lijfje zou laten lopen.   Zoals gewoonlijk moest ik eens een tijdje nadenken, meten, twijfelen, hermeten,...  tot ik helemaal zot van mezelf werd en er de schaar in zette.  Met positief resultaat. (wat jammer genoeg niet altijd het geval is) 

Ook de lengte en de breedte is vaak een hoofdbreker.  Tessa wordt ouder en groter maar ik ben soms een beetje te lui om mijn patroon opnieuw over te tekenen (herkenbaar???).  Gezien dit patroon toch al bijna 3 jaar meegaat besliste ik om toch maar eens het lijfje en de mouw opnieuw uit te tekenen.  Deze keer een 140 i.p.v. een 110.  Erg, hè!  Dat zijn 4 maten groter. Maar het positieve is dat ik toch weer een jaar of twee gerust ben. Hoop ik. Tenzij ze het model volgend jaar volledig afschrijft.  Het haar negen jaar vindt ze kleedjes wel leuk maar een broek en een toffe trui of blouse vindt ze tegenwoordig ook hip.  Mama zal dus toch nog moeten leren blouses maken! 😳







De stof is er trouwens een uit de QjuTie kids collectie.  Dat vergat ik vorige keer te vermelden.

Op de foto’s kan je de ruches niet goed zien maar ze zijn er wel en Tessa vindt ze heel leuk!

Tot later!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Huispak

We zitten tegenwoordig veel thuis.  Thuiswerk, thuisonderwijs, afkoelingsweek, quarantaine en gewoon thuis chillen want er is toch nergens i...