donderdag 13 juli 2017

Uiltjes voor Bas

Bas wordt straks 1 jaar. Mijn kleine zusje is al meer dan een jaar mama! 

Ik wou terug iets maken voor mijn kleine neefje.  Deze keer iets dat hij direct kan aan doen. Want mijn vorige creatie heeft hij nog niet kunnen dragen. 
Deze winter zal hij het wel kunnen gebruiken.  Maar het is wel niet zo leuk om iets te maken dat eerst een jaar in de kast moet liggen vooraleer je het aan kan zien.

Maar soit, het is zomer en het is warm.  En in de ottobre staan heel veel leuke pakjes voor baby's.  Ik zocht iets in 1 stuk en met een rits.  Drukknopjes, daar heb ik een beetje schrik van. Maar ritsen en babykledij dat gaat niet zo goed samen.  Dus besloot ik het er toch op te wagen.  Ik kocht zo'n drukknoptoestel en wat drukknopjes en zocht een leuk speelpakje waarvan ik het patroon uit tekende.  Ik meette een pakje van Bas die hem heel goed past en begon eraan.  Het speelpakje 'toucan and tiger' uit de ottobre 3/2014 sprak me enorm aan.

In de kast ligt al een paar jaar een leuk tricotje met uiltjes op.  Oorspronkelijk gekocht voor Tessa maar nooit gebruikt wegens iets te "mannelijk". 😂 Voor een kleine dondersteen is het echter een ideaal stofje, speels, stoer en toch ook schattig. Voor een kleintje van bijna een jaar moet het ook schattig zijn.  

Ik werkte het af met een oranje boordstofje en grijze drukknopjes.  En na wat test knoopjes te slaan in restjes stof was mijn vrees voor drukknopjes helemaal weg.








De halslijn is niet zo goed gelukt.  Ik vreesde dat het te veel zou spannen rond zijn nekje en het gevolg is dat het iets te wijd zit. Maar hij staat er zo leuk mee. En hij was heel de tijd aan het lachen dus ik denk dat hij het wel mooi vind. Mijn zusje vindt het alleszins mooi!

Mission accomplished!!
 
Tot later! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Huispak

We zitten tegenwoordig veel thuis.  Thuiswerk, thuisonderwijs, afkoelingsweek, quarantaine en gewoon thuis chillen want er is toch nergens i...