donderdag 27 juli 2017

Jumpsuit

Jeans is in de mode.  Lichte kleedjes met ruches en hippe jumpsuits.  Ik wou dus heel graag wat maken in zulke lichte jeans.  Met mijn ma ging ik naar de Meky shop in Diksmuide. Daar vond ik heel mooie, heel lichte  jeans met een speciale glans op de stof.  Ik kocht er direct 3,5 meter van.  

De bedoeling was om iets voor mezelf te maken en iets voor Tessa. Ik wist direct wat het voor mezelf moest worden. Voor Tessa was ik er nog niet helemaal uit.  Maar voor mezelf wou ik een recht kleedje met drie kwart mouwtjes met ruches.  Ik had ook een patroontje dat ik hiervoor zag zitten.  Ik tekende dus het patroon uit en knipte de stof.  Jammer genoeg verliep het in elkaar steken niet zo goed.  De borstnepen zaten iets te hoog en met de mouwen erin kon ik me niet zo goed bewegen.  Ik deed nog een poging om het project te redden maar moest uiteindelijk toegeven dat het een verloren zaak was.

Het half afgewerkte kleed bleef dus hangen op mijn paspop. Ik vond het echte zonde van die mooie stof.  Dus moest ik een oplossing zoeken.

Een tijdje geleden tekende ik een leuke jumpsuit uit een bijlage van de knippie van 2/2015.  Een modelletje zonder mouwen, met zakjes in de broek en knoopjes vooraan.  Heel leuk en 'nieuw' voor mij.  Een beetje een uitdaging dus.  En eentje die niet mocht mislukken.  Ik slaagde erin om behalve het achterpand van de broek alles uit het kleed te knippen.  Met bijna geen verlies van stof!   Daarna begon ik bedachtzaam en vooral traag te werken.  Want dat is een beetje mijn probleem.  Ik wil altijd vlug klaar zijn en denk dan niet zo goed na met gevolg dat ik simpele maar noodzakelijke dingen zoals verstevigen en keerstikken dan wel eens durf te vergeten.  Maar niet deze keer.  Deze keer deed ik alles zoals het hoort.  Ik slaagde er zelfs in de knoopsgaten vlot, juist en op precies de juiste afstand van elkaar te naaien.. Ik ben dan ook super tevreden met het resultaat.





Niet alleen ik was tevreden ook Tessa zag die hippe jumpsuit en verschillende knopjes helemaal zitten.  Eindelijk eens iets anders dan een kleedje om mee naar een feestje te gaan.

Yes...  touchdown.

Tot later.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Huispak

We zitten tegenwoordig veel thuis.  Thuiswerk, thuisonderwijs, afkoelingsweek, quarantaine en gewoon thuis chillen want er is toch nergens i...