vrijdag 28 juli 2017

Een top vol bloemen

Ik maak voor mezelf en mijn dochter het ene kleedje na het andere.  Ik heb dan ook veel kleedjes in mijn kast.  Zo veel dat ik in het kort toch eens zal moeten mijn kast uitkuisen. Of mijn kast ruimte vergroten. LOL

Maar plaats gebrek en het feit dat ik graag eens een jeans aan heb, deed me beslissen om af en toe ook een top voor mijzelf te maken.  Die hangen namelijk niet op een kapstok. En in mijn schuif zit nog genoeg ruimte. 

Deze winter maakte ik al een paar truien (en daar gaan de volgende winter mee door) maar nu is het zomer en truien heb ik niet echt nodig.  Zomerse topjes en blouses heb ik nu nodig.  

Het is wel een feit dat ik geen grote fan ben van blouses.  Ik hou sowieso niet van blouses met knopen van kin tot navel. Maar blouses die over het hoofd gaan zie ik wel graag.  Het probleem daarbij is dat die vaak niet goed zitten.  Ik kocht begin van het jaar een mooie blouse in de primark, een ecru geval met zwarte vogels op.  Maar het zit gewoon niet lekker.  Hij spant op mijn rug en schouders.  Ik maakte wel al eens een leuke blouse maar die is een wintersmodel en heeft een redelijk hoge halslijn.  Voor de zomer heb ik toch graag ietwat van een decolleté. 

In de knip van augustus 2017 vond ik een mooi model met een v-hals met kleine mouwtjes.  En ik kocht een paar weken geleden op de markt in Ieper een mooi donker blauw voile stofje met kleurrijke bloemen op.  Een geknipte combinatie. 🙃





Een leuk patroontje en een vlug klaar projectje.  

Ik tekende een maatje 40 uit.  Normaal pas ik in een maat 38 van top maar gezien deze stof van geen kanten rekt wou ik geen risico's nemen.  Het zit lekker wijd maar niet te wijd.  Niettemin zal ik de volgende keer toch een 38 uitknippen.

Tot later,

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Huispak

We zitten tegenwoordig veel thuis.  Thuiswerk, thuisonderwijs, afkoelingsweek, quarantaine en gewoon thuis chillen want er is toch nergens i...